اخذ گواهینامه استقرار سیستم مدیریت بازدهی آب بر اساس استاندارد ISO46001:2019 برای اولین بار در فولاد امیرکبیر کاشان
فولاد امیرکیبر کاشان موفق شد گواهینامه استقرار سیستم مدیریت بازدهی آب بر اساس استاندارد ISO46001:2019 برای اولین بار کسب نماید.

به گزارش  چیلان ، مدیریت بازدهی آب در شرکت فولاد امیرکبیر از زمان بهره برداری مورد توجه بوده است. در سال ۱۴۰۰، همسو با استراتژی‌های کلان بهینه‌سازی مصرف آب و توسعۀ پایدار در سطح کشور و در راستای هدف استراتژیک بهبود مصارف آب، اقدام استراتژیک پیاده سازی و استقرار سیستم مدیریت بازدهی آب مبتنی بر استاندارد ISO 46001:2019 تعریف گردید و از طریق کمیته انرژی و آب با همکاری واحدهای مختلف سازمان در دست اقدام می‌باشد.

از اهداف کمیته انرژی و آب در این خصوص، پیاده سازی و استقرار سیستم مدیریت بازدهی آب، عملیاتی نمودن الزامات سیستم مدیریت بازدهی آب، پایش، اندازه گیری، تحلیل و ارزیابی مصارف و تلفات و نشتی های آب و بررسی راهکارهای لازم برای بهبود عملکرد بازدهی آب و حفظ و نگهداشت سیستم است.

دامنه استقرار سیستم، کلیه فرایندهای تولید و انواع آب مصرفی شامل آب صنعتی، آب دمین، آب بهداشتی و آب خام و بازیافتی می باشد. با توجه به کمبود منابع آب در کشور، پیش بینی بحرانهای مرتبط با تامین آب، پیاده سازی این استاندارد در جهت نیل به اهداف بهینه سازی مصرف آب در منطقه و کشور موثر خواهد بود.

‌‎در راستای پیاده سازی و استقرار سیستم مدیریت بازدهی آب در شرکت بر اساس الزامات استاندارد ISO46001:2019 ، ممیزی خارجی صدور گواهینامه توسط تیم ممیزی شرکت SGS در تاریخ ۱ و ۲ مردادماه به صورت مجازی در قالب جلسات متعدد ممیزی و بازدید جهت حصول اطمینان از تحقق برنامه‌های تعیین شده در راستای دستیابی به اهداف و خط مشی سازمان و انطباق سیستم استقرار یافته با ترتیبات برنامه‌ریزی شده و الزامات استاندارد مدیریتی مذکور با همکاری واحدهای مختلف مطابق با برنامه ممیزی خارجی انجام گردید و با توجه به گزارش ممیزی خارجی، شرکت فولاد امیرکبیر کاشان موفق به اخذ گواهینامه استاندارد ISO46001:2019 برای اولین بار در کشور گردید. این موفقیت ارزنده را به کلیه همکاران محترم و خانواده بزرگ فولاد امیرکبیر کاشان تبریک عرض می نماییم.

‌‎از مزایای استقرار سیستم مدیریت بازدهی آب بر اساس ISO 46001 ، افزایش عملکرد بازدهی آب، اندازه گیری و ثبت داده های مصارف آب و تعیین نمودار موازنه آب، شناسایی نقاط هدر رفت آب و پتانسیل صرفه جویی آب، تحلیل مصارف آب و ارائه راهکار کاهش مصرف آب، کاهش هزینه های مالی در مصرف آب، پاسخ گویی به مسئولیت اجتماعی با توجه به بحران کمبود آب در منطقه، ایجاد راهکارهای جدید برای استفاده بهینه از آب، ایجاد فرهنگ اصلاح الگوی مصرف برای استفاده صحیح از آب، تصفیه آب و فاضلاب و بازچرخانی آب های دور ریز و بهبود مستمر سازمان می باشد.

2

تاریخ انتشار : ۳ مرداد ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۵
شناسه مطلب : 43400
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی