با حمایت شرکت فولاد مبارکه و ایمیدرو آغاز شد؛اجرای طرح ماشین ریخته‌گری بیلت در شرکت فولاد سفیددشت
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه از آغاز عملیات اجرایی طرح عظیم ماشین ریخته‌گری بیلت در شرکت فولاد سفیددشت با سرمایه‌گذاری و حمایت شرکت فولاد مبارکه و ایمیدرو خبر داد و گفت: پس از اجرای کامل این طرح، بسته به شرایط و نیاز بازار، ظرفیت و توانایی تولید هم‌زمان محصول تختال و بیلت در شرکت فولاد سفیددشت فراهم خواهد شد.

به گزارش  چیلان ،محمد یاسر طیب نیا با اشاره به هزینه ۲۴ میلیون یورویی و ۲ هزار میلیارد ریالی این طرح که با مشارکت فولاد مبارکه و سازمان ایمیدرو تعهد گردیده است، افزود: مدت‌زمان اجرای پروژه ۳۰ ماه برآورد شده که از طریق فاینانس و با همکاری کنسرسیوم شرکت طرف قرارداد خارجی و شرکت فولاد تکنیک اجرا خواهد شد.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه ظرفیت این خط تولید را ۸۰۰ هزار تن شمش اسلب و بیلت با گریدهای مختلف اعلام و اظهار کرد: با اجرایی شدن این طرح امکان تولید محصولات طویل در گروه فولاد مبارکه و کامل‌تر شدن زنجیره تولید فراهم خواهد شد.

در همین زمینه محمود ارباب‌زاده مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری پس از نشست هماهنگی اجرای طرح ماشین ریخته‌گری بیلت در این شرکت تصریح کرد: به‌منظور افزایش بهره‌وری تجهیزات و با عنایت به این‌که بازارهای داخلی و حتی خارجی بعضا تولید بیلت و در مواقعی هم تولید محصولات تخت را می‌طلبد، تصمیم گرفته شد که امکان و توانایی تولید هر دو محصول طویل و تخت در شرکت فولاد سفیددشت فراهم باشد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح که به متنوع‌تر شدن سبد محصولات این شرکت منجر خواهد شد، به تشریح وضعیت اجرای عملیات ساختمانی و سازه‌ای طرح و شرایط ساخت تجهیزات خط تولید آن اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده عملیات ساخت تجهیزات خارجی این پروژه در شرکت طرف قرارداد آغاز و به پیشرفت ۶ درصدی رسیده است و عملیات مربوط به بخش اجرای سالن پروژه نیز با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه و با قراردادهایی که بین شرکت ملی فولاد ایران، پیمانکاران پروژه و شرکت به امضا رسیده است، آغاز و طبق برنامه زمان‌بندی‌شده، مقرر است که طی مدت ۳۰ ماه وارد فاز بهره‌برداری شود.

به گفته مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت، این شرکت بعد از شرکت فولاد خوزستان دومین شرکت کشور خواهد بود که ظرفیت و توانایی تولید هم‌زمان بیلت و تختال را خواهد داشت.

وی افزود: علاوه بر ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر و ارتقای جایگاه گروه فولاد مبارکه و مشخصا فولاد سفیددشت در بازارهای داخلی و بین‌المللی، ایجاد اشتغال پایدار از دیگر مزایای اجرای این طرح است، به‌طوری‌که پس از بهره‌برداری، زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر به‌طور مستقیم و چند صد نفر نیز به‌طور غیرمستقیم فراهم خواهد شد.

ارباب‌زاده افزود: با تکمیل زنجیره فولادسازی در شرکت فولاد سفیددشت، زمینه توسعه ۲۰۰ واحد کوچک فولادی و فلزی در استان چهارمحال و بختیاری فراهم می‌شود.

وی در خصوص تأمین آب موردنیاز طرح بیلت خاطرنشان کرد: آب موردنیاز ماشین ریخته‌گری بیلت نیز همانند آب واحد احیا مستقیم شرکت از محل پساب تصفیه‌شده شهرستان بروجن تأمین خواهد شد.

مدیرعامل فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری در بخش پایانی سخنان خود افزود: شرکت فولاد سفیددشت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های هفت‌گانه فولادسازی کشور، در حال حاضر ماهانه ۸۵ هزار تن آهن اسفنجی تولید می‌کند و اضافه شدن خطوط تولید تختال و بیلت، زنجیره تولید شرکت را در کنار واحد احیا مستقیم کامل‌تر خواهد کرد.

2

تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۶
شناسه مطلب : 43851
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی