چیلان بررسی می کند:چرا روسیه بندر Aktau قزاقستان را برای ارسال فولاد به ایران انتخاب کرده است؟
اخیرا روسیه بندر Aktau قزاقستان را برای صادرات فولاد به ایران انتخاب کرده و شنیده ها حاکی از آن است که دلیلل انتخاب این بندر پرداخت هزینه کمتر از سوی شرکت MMK برای صادرات ورق به ایران است.

گزارش های جدید حاکی از آن است که شرکت آهن و فولاد Magnitogorsk صادرات محصولات خود را به ایران آغاز کرده است.

به گزارش  چیلان ، رسانه‌های روسیه گزارش داده اند که کمپانی فولادی Magnitogorsk که به نام MMK نیز شناخته میشود؛ صادرات ورقهای فولادی به ایران را از طریق بندر Aktau در قزاقستان آغاز کرده است.

این در حالی است که در چند سال اخیر محموله های MMK از طریق بندر آستاراخان در کرانه دریای خزر، به ایران صادر می‌شد.

در همین خصوص گزارش ها حاکی از آن است که MMK به دلیل کاهش هزینه های حملِ محصول توسط کشتی، بندر Aktau را انتخاب کرده است. چرا که هزینه حمل بار از بندر آستارا خان به بندر انزلی ۱۸ تا ۲۲ دلار به ازای هر تن متغیر  بوده ولی این هزینه برای حمل محصول از بندر Aktau تا بندر انزلی ۱۲ تا ۱۵ دلار به ازای هر تن متغیر است.

متال بولتن نیز پیش تر گزارش داده بود که هفته گذشته اولین محموله فولادی از این بندر به ایران صادر شده است. گفتنی است که سال گذشته نیز MMK نزدیک به ۹۰۰ هزار تن محصول فولادی به ایران صادر کرده بود که ۸ درصد آن را کلاف ورق گرم (HRC) تشکیل می داد.

این فولادساز روس هنوز در خصوص میزان تناژ صادر شده در سال جاری و برنامه های آتی صادراتی خود به ایران اظهار نظری نکرده است.

2

تاریخ انتشار : ۴ بهمن ماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۸
شناسه مطلب : 10195
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی