دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد:هزینه های نامساعد بودن فضای کسب و کار فولادسازان جبران شود
می بایست عوامل بالابرنده بهای تمام شده در اقتصاد فولاد ایران نظیر بهره های بانکی و هزینه های نیروی انسانی تحمیلی و هزینه های ناشی از نامساعد بودن فضای و کسب و کار برای تولیدکنندگان فولاد کشور جبران شود.

سید رسول خلیفه سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با تاکید بر لزوم بهبود فضای کسب و کار فولاد در کشور به « چیلان » گفت: می بایست عوامل بالابرنده بهای تمام شده در اقتصاد فولاد ایران نظیر بهره های بانکی و هزینه های نیروی انسانی تحمیلی و هزینه های ناشی از نامساعد بودن فضای و کسب و کار برای تولیدکنندگان فولاد کشور جبران شود تا آنان بتوانند در مقایسه با رقبای بین المللی خود حرفی برای گفتن داشته باشند.
وی با اشاره به پتانسیل های صنعت فولاد ایران اضافه کرد: بر اساس برآوردهای حاصل از وضعیت تقاضا در کشورهای همسایه، پتانسیل صادراتی ایران در زنجیره فولاد به بیش از ۱۵ میلیون تن می رسد که حداقل نیمی از آن در سال های آتی و با به بهره برداری رسیدن طرح های در حال احداث، به صادرات آهن اسفنجی به کشورهایی نظیر ترکیه اختصاص می یابد. لذا برای به فعلیت رسیدن این پتانسیل عظیم، ارائه مشوق های صادراتی از سوی دولت محترم یک ضرورت انکار ناپذیر است.
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران وضعیت رقابتی تولیدکنندگان فولاد ایران در سطح منطقه و جهان را نیازمند توجه ویژه دانست و گفت: رقبای کارخانجات صادرکننده فولاد ایران، علاوه بر پایین بودن نرخ تامین مالی و برخورداری از مزایای فضای مساعد اقتصادی که بهای تمام شده آنان را کاهش می دهد، گاها تا ۳۰ درصد هم مشوق صادراتی دریافت می کنند!
خلیفه سلطانی خاطر نشان کرد: نگاهی به روند واردات و صادرات فولاد ایران در ۱۰ سال گذشته نشان می دهد که صنعت فولاد کشور به گونه ای توسعه یافته که ایران از دومین کشور واردکننده خالص دنیا به جایگاهی رسیده است که در سال ۹۴ تراز تجاری فولاد آن تقریبا صفر شده و در سال جاری قطعا به یک کشور صادرکننده فولاد تبدیل خواهد شد. این اتفاق در حالی رخ می دهد که رشد اقتصادی کشور در سال های اخیر متوقف بوده و صنعت و اقتصاد کشور در رکود به سر می برده است.

2

تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۳
شناسه مطلب : 10377
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی