حمایت ۶۰ میلیارد ریالی فولاد مبارکه و بورس کالا از صنایع پایین دستی، فقط در یک روز!
امروز 21 خرداد ماه 97، بیش از 80 هزار تن ورق گرم فولاد مبارکه اصفهان در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شد و مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش  چیلان ، امروز ۴۸ هزار تن ورق گرم نازک (B) و ۳۶ هزار تن ورق گرم ضخیم (C) با قیمت پایه یکسان ۲۳۰۸۷ ریال در بورس کالا عرضه شد که با رقابت خریداران، ورق گرم B با قیمت میانگین رقابتی ۲۷۰۲۰ ریال و ورق گرم C با قیمت میانگین رقابتی ۲۵۳۹۵ ریال برای تحویل پایان مردادماه به فروش رسید.

همچنین ۵ هزارتن ورق سرد، ۲۲۰۰ تن ورق گالوانیزه و ۸۰۰ تن ورق قلع اندود نیز همگی با ثبت سقف رقابت ۱۰ درصدی به ترتیب با قیمت میانگین ۳۱۵۷۶ ریال، ۳۷۷۶۸ ریال و ۴۷۵۷۲ ریال معامله شد.

نکته قابل توجه در معاملات امروز مربوط به ورق گرم C است که به دلیل لزوم عرضه در بورس کالا با قیمت پایه مبتنی بر نرخ رسمی دلار ۴۲۰۰ تومانی و سقف رقابت ۱۰ درصدی، ۱۱۰تومان ارزان تر از قیمت کشف شده قبلی و تقریبا به قیمت شمش فولادی مورد معامله قرار گرفته است!

به عبارت دیگر با توجه به تفاوت قیمت حدود ۶۰ تا ۷۰ تومانی بین ورق گرم نازک و ضخیم در بازار، در این معامله حدود ۳۶ میلیارد ریال از صنایع پایین دستی حمایت شده است.

علاوه بر این اگر تفاوت قیمت کشف شده سایر ورق های معامله شده امروز بین بورس کالا و بازار را مورد محاسبه قرار دهیم، می توان گفت در معاملات انواع ورق فولادی در بورس کالا، حداقل ۶۰ میلیارد ریال از صنایع پایین دستی حمایت شده است، آن هم فقط طی روز جاری!

5 50

2

تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۳
شناسه مطلب : 18592
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی