عضو هیئت مدیره انجمن فولاد مطرح کرد:نگرانی از تعطیلی فولادسازان القایی با کمبود عرضه آهن اسفنجی
سید رضا شهرستانی، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفتگو با چیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید شمش القایی حدود 5 میلیون تن است، اظهار داشت: با افزایش ظرفیت، تولید شمش القایی به 8 میلیون تن در سال‌های آتی خواهد رسید که در صورت اجرایی شدن این هدف 30 درصد از کل تولید فولاد ایران به این روش خواهد بود.

به گزارش  چیلان ، سید رضا شهرستانی با اعلام اینکه در حال حاضر مشکلات تأمین آهن اسفنجی و قراضه شرایط را برای واحدهای تولیدی شمش القایی سخت کرده است،گفت: براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس تولید آهن اسفنجی ۹ درصد رشد کرده است که این میزان با توجه به روند تولید فولاد که برای سال جاری در سطح ۲۸ میلیون تن هدفگذاری شده نیازمند رشد  ۱۴ درصدی آهن اسفنجی است.

وی اضافه کرد: این موضوع نشان می‌دهد ما ۵ درصد خلأ در تأمین آهن اسفنجی واحدهای فولادی داریم یا به عبارت دیگر عرضه آهن اسفنجی امروز به قدر نیاز واحدهای تولید فولاد نیست.

عضو هیئت مدیره انجمن فولاد با اعلام اینکه اعمال عوارض اندک ۲۵ درصدی صادراتی برای سنگ آهن باعث شده تا فعالان این بخش همچنان محصولات خود را صادر کنند، افزود: قیمت گذاری اهن اسفنجی امروز شفاف نیست درحالی که باید مطابق با ۵۰ درصد قیمت شمش فولاد خوزستان باشد.

شهرستانی تصریح کرد: متأسفانه در کنار کاهش عرضه آهن اسفنجی، حمل و نقل این مواد نیز بسیار گران شده به نحوی که معیار تن به کیلو رعایت نمی‌شود.

وی در ادامه صحبتهای خود به رکود بخش مسکن و کاهش ضایعات ساختمانی نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع باعث شده تا واحدهای تولیدی در تأمین قراضه نیز با مشکل روبرو شوند به نحوی که اگر این شرایط ادامه پیدا کند واحدهای شمش فولادی به مرحله بحرانی رسیده و حتی تعطیل خواهند شد.

2

تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۶
شناسه مطلب : 29081
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی