محمد کشانی در گفتگو با چیلان پاسخ داد:آیا سود اختلاف قیمت فولاد در بورس کالا و بازار آزاد به جیب مصرف‌کننده می‌رود؟
محمد کشانی، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در گفتگو با چیلان عنوان کرد: انتظار این است که در وضعیتی که صنعت فولاد از یک طرف با تحریم‌ها و بحران کرونا روبرو است و از سوی دیگر دولت نیز با کسری بودجه و کاهش درآمدهای ارزی روبرو است، شرایط صادرات فولاد کشور تسهیل شود و محدودیت‌های صادراتی از سر راه فولادسازان برداشته شود، چرا که این موضوع هم به نفع صنعت فولاد و هم اقتصاد کشور است.

به گزارش  چیلان ، محمد کشانی در مورد محدودیت‌های صادراتی ایجادشده برای تولیدکنندگان فولاد کشور گفت: واقعاً در سال جهش تولید، منطق این محدودیت‌ها قابل درک نیست. صنعت فولاد ایران، یک صنعت صادرات‌محور است و تولید فولاد در کشور، بسیار بیش از تقاضای داخلی است. از سوی دیگر، صادرات فولاد در شرایط تحریم نفت و کاهش شدید قیمت آن، می‌تواند درآمد ارزی کشور را افزایش دهد و به کمک اقتصاد کشور بیاید. در این شرایط، باید محدودیت‌ها و مقررات دست‌وپاگیر در حوزه صادرات فولاد برداشته شود و این مهم‌ترین چیزی است که صنعت فولاد کشور در حال حاضر به آن نیاز دارد.

سود سرکوب قیمت‌ها در بورس کالا به جیب مصرف‌کننده نهایی نمی‌رود

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در مورد معاملات محصولات فولادی در بورس کالا گفت: در حال حاضر شکاف قیمتی بزرگی بین قیمت فولاد در بورس کالا و بازار آزاد شکل گرفته است. از مسئولین محترم در وزارت صنعت و بورس کالا درخواست می‌کنم که واقعاً به این موضوع توجه کنند که سود این اختلاف قیمتی به جیب چه کسانی می‌رود.

محمد کشانی

محمد کشانی افزود: واضح است که سود ناشی از اختلاف قیمت محصولات فولادی در بورس کالا و بازار آزاد به جیب مصرف‌کننده نهایی نمی‌رود و این سود نصیب واسطه‌ها می‌شود. هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده از رویه فعلی کنترل قیمت‌ها در بورس کالا متضرر می‌شوند و برای ایجاد تعادل در بازار فولاد، رانت شکاف قیمتی در معاملات فولاد باید حذف شود.

2

تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۱
شناسه مطلب : 31225
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی