اختصاصی چیلان؛ گزارش آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد منتشر شدتولید فولاد ایران به ۳۰.۲ میلیون تن رسید/ رشد ۱۱ درصدی تولید فولاد کشور/ جزئیات کامل تولید فولاد میانی، محصولات فولادی و آهن اسفنجی در سال ۹۹ (به همراه جدول)
انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، آمار تولید فولاد کشور در سال ۹۹ را منتشر کرد. طبق آمار منتشرشده، تولید فولاد میانی کشور در سال ۹۹، به بیش از ۳۰.۲ میلیون تن رسید و رکورد جدیدی در تولید فولاد در ایران به ثبت رسید. این رقم در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد. در سال ۹۹، با وجود تحریم و شیوع کرونا، بیش از ۳ میلیون تن به تولید فولاد کشور افزوده شد.

به گزارش  چیلان ، آمار منتشرشده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برای سال ۹۹ نشان می‌دهد که بیشترین نرخ رشد تولید در محصولات نوردی خصوصاً میلگرد روی داده است. تولید میلگرد در کشور با رشد ۱۵ درصدی در سال ۹۹، با بیش از ۱.۲ میلیون تن افزایش نسبت به سال ۹۸ به ۹.۵ میلیون تن رسیده است.

وضعیت تولید فولاد میانی

طبق آمارهای انجمن فولاد، تولید فولاد میانی کشور در سال ۹۹، با رشد ۱۱ درصدی نسبت به سال ۹۸ به ۳۰ میلیون و ۲۵۲ هزار تن رسیده است که از این میان، سهم بیلت و بلوم، ۱۸ میلیون و ۸۰۵ هزار تن و سهم اسلب، ۱۱ میلیون و ۴۴۷ هزار تن بوده است.

تولید بیلت و بلوم در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، رشد ۱۲ درصدی و تولید اسلب، رشد ۱۰ درصدی را تجربه کرده است.

وضعیت تولید آهن اسفنجی

طبق گزارش آماری انجمن فولاد، تولیدکنندگان آهن اسفنجی در سال ۹۹ موفق به تولید تقریباً ۳۱.۲ میلیون تن از این محصول شدند که نسبت به سال ۹۸، حدود ۳.۳ میلیون تن معادل ۱۲ درصد افزایش داشته است. علی‌رغم قطعی گاز در زمستان، رشد تولید آهن اسفنجی بیش از رشد تولید فولاد میانی بوده که نکته مثبتی در جهت ایجاد توازن در زنجیره فولاد به شمار می‌رود.

وضعیت تولید محصولات فولادی در سال ۹۹

در سال ۹۹، در مجموع تولید محصولات فولادی نسبت به دوره مشابه سال گذشته، رشد ۱۰ درصدی داشته است. مجموع تولید محصولات فولادی در سال گذشته، ۲۲ میلیون و ۷۸ هزار تن بوده است.

در سال ۹۹، ۱۱.۶ میلیون تن محصولات طویل و حدود ۱۰.۵ میلیون تن محصولات تخت در کشور تولید شده است. رشد تولید محصولات طویل ۱۳ درصد و رشد تولید محصولات تخت ۷ درصد بوده است.

میزان تولید ورق گرم کشور در سال ۹۹، ۸ میلیون و ۸۳۲ هزار تن بوده که رشد ۷ درصدی را نسبت به سال ۹۸ نشان می‌دهد. تولید ورق سرد در سال گذشته کاهش ۱ درصدی را تجربه کرده است. تولید ورق‌های پوششدار نیز نسبت به سال ۹۸، ۴ درصد کاهش داشته و به مرز ۱ میلیون و ۴۷۵ میلیون تن رسیده است.

همان‌طور که آمار منتشرشده نشان می‌دهد تولید فولاد میانی، آهن اسفنجی و محصولات فولادی به جز ورق سرد و پوششدار در کشور در سال ۹۹ افزایشی بوده است. علت کاهش تولید ورق سرد و پوششدار، تخصیص ناکافیِ مواد اولیه (ورق گرم) به واحدهای تولیدکننده ورق‌های سرد و پوششدار بوده است. انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از ابتدای سال ۹۹ پیگیر عرضه اختصاصی ورق گرم به این واحدها بوده و با نامه‌نگاری‌های متعدد در نهایت در اواخر سال گذشته، عرضه اختصاصی ورق گرم به این واحدها به تصویب وزارت صمت رسید. در سال ۱۴۰۰ مقرر شده با افزایش عرضه‌های اختصاصی مشکلات واحدهای تولیدکننده ورق سرد و پوششدار رفع شود و این واحدها دسترسی بهتری به مواد اولیه مورد نیاز خود داشته باشند.

در محصولات طویل فولادی، در کنار رشد ۱۵ درصدی تولید میلگرد، تولید تیرآهن نیز ۱۱ درصد رشد داشته و به ۱ میلیون و ۲۴۷ هزار تن رسیده است.

در جدول زیر جزئیات آمار تولید فولاد کشور در دوره سال ۹۹ و مقایسه آن با سال ۹۸ را ببینید:

تولید فولاد 99

منتظر انتشار کارنامه صادرات فولاد کشور در سال ۹۹ در  چیلان  باشید.

2

تاریخ انتشار : ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۷
شناسه مطلب : 35249
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی