مدیرعامل فولاد هرمزگان در افتتاحیه دومین کنفرانس تولید فولاد و ریخته‌گری مداوم:پیشتازی فولاد هرمزگان در اجرای طرح‌های توسعه
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: اجرای طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان باعث اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی استان خواهد شد.

به گزارش  چیلان ،عطاءالله معروفخانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم اظهار کرد: ما در فولاد هرمزگان معتقدیم باید به سمت تکنولوژی‌های روز دنیا پیش برویم و در همین راستا این کنفرانس بین‌المللی برگزار شده است.

وی افزود: فولاد هرمزگان در همه عرصه‌ها از شناسایی نخبگان تا برگزاری اینگونه کنفرانس‌ها فعال و پیش قدم بوده است. امسال این را توفیق داشته ایم که تندیس بلورین تعالی سازمانی را به همت پرسنل این شرکت کسب کنیم. فولاد هرمزگان همچنین عناوین متعدد دیگری نظیر شرکت برتر در جشنواره شهید رجایی، جایزه ویژه فعالیت‌های اجتماعی، تندیس مشتری مداری و عنوان محصول برتر را نیز کسب کرده است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: در دهه فجر ۴ طرح توسعه‌ای بعد از سالیان سال در استان هرمزگان با حمایت مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه آغاز شد که شامل احیای ۹۰۰ هزار تنی ظرفیت تولید فولاد هرمزگان، مخازن ذخیره سازی آهن اسفنجی به میزان ۳۰ هزار تن و جمع آوری گازهای صنعتی به مقدار ۱۰ هزار مترمکعب بر ساعت اکسیژن است. همچنین در ستاره سیمین که ۵۰ درصد سهام امسال خریداری شد و بعد از ۱۳ سال در دهه فجر نیز طرح احیای ۱.۷۲ میلیون تنی آن کلنگ زنی شد.

معروفخانی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی در سال جاری، اظهار کرد: فولاد هرمزگان در طرح‌های توسعه‌ای پیشرو است و با عملیاتی شدن این طرح‌ها که تقریبا ۳۰ ماه زمان می‌برد و برای چند هزار نفر اشتغالزایی صورت می گیرد و عد از بهره‌برداری در ستاره سیمین ۲۵۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

وی افزود: این طرح‌های توسعه‌ای در کنار آب‌های آزاد و برای استان سرسبز هرمزگان نعمت های فراوانی را در حوزه اشتغالزایی و شرایط اقتصادی استان دارد.به خصوص در زیرساخت هایی که فراهم می شود و سرمایه‌گذاری های دیگری در این حوزه برای کامل شدن زنجیره تولید خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: طرح‌های متعددی برای افزایش ظرفیت ۱.۵ میلیون تنی به ۳ میلیون تن قرار بود در فولاد هرمزگان اجرا شود اما به دلیل تحریم‌ها شرکت‌های ایتالیایی از اجرای آن سر باز زدند. در نهایت به دست متخصصان داخلی بومی‌سازی‌های لازم انجام شد و طی سال آینده این ظرفیت به ۲ تا ۲.۲ میلیون تن خواهد رسید و افق تولید سالانه سه میلیون تنی را نیز همچنان در پیش رو داریم.

2

تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۴
شناسه مطلب : 41368
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی