اختصاصی چیلان؛جزئیات تولید و فروش نمادهای فولادی و معدنی در بهار ۱۴۰۱ + فایل پی‌دی‌اف
در سال ۱۴۰۰ شرکت‌های فولادی بازار سرمایه فشار سنگینی را از ناحیه محدودیت‌های مصرف انرژی و همچنین افزایش نرخ حامل‌های انرژی متحمل شدند و حاشیه سود بسیاری از این شرکت‌ها کاهش یافت. محدودیت‌های مصرف برق در سال ۱۴۰۱ هم از اواسط خرداد آغاز شد. چیلان در این گزارش، عملکرد تولید و فروش شرکت‌های فولادی و سنگ آهنی بازار سهام را در سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۱ با دوره مشابه سال قبل مقایسه می‌کند.

 چیلان  در این گزارش عملکرد تولید و فروش شرکت‌های فولاد مبارکه (فولاد)، فولاد خوزستان (فخوز)، ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد خراسان (فخاس)، فولاد هرمزگان (هرمز)، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه)، فولاد آلیاژی ایران (فولاژ)، آهن و فولاد ارفع (ارفع)، فولاد امیرکبیر کاشان (فجر)، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) را بررسی کرده است.

در سه ماهه نخست سال جاری از بین نمادهای فولادی و سنگ آهنی بازار سهام، بیشترین رشد درآمد فروش مربوط به شرکت آهن و فولاد ارفع بوده و درآمد فروش این شرکت رشد ۷۸ درصدی را نسبت به ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ تجربه کرده است.

در تصویر زیر، نرخ رشد درآمد فروش نمادهای فولادی و سنگ آهنی بازار سهام در ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال گذشته با هم مقایسه شده است:

1 345 scaled

درآمد فروش بزرگ‌ترین شرکت فولادی ایران یعنی شرکت فولاد مبارکه اصفهان که در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰، ۳۳ هزار و ۶۶۵ میلیارد تومان بود، در سه ماهه نخست سال جاری با رشد ۴۳ درصدی به ۴۸ هزار و ۱۶۱ میلیارد تومان رسید. فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۰ در مجموع توانسته بود از محل فروش محصولات خود درآمد ۱۴۵ هزار و ۶۲۷ میلیارد تومانی به دست بیاورد.

در تصویر زیر صفحه نخست پرونده  چیلان  در خصوص عملکرد تولید و فروش نمادهای فولادی و معدنی در سه ماهه نخست سال جاری را ببینید:

2 361 scaled

متن کامل این پرونده در قالب پی‌دی‌اف از اینجا دانلود کنید.

 

 

 

2

تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۰
شناسه مطلب : 43698
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی