اختصاصی چیلانتولید، صادرات و واردات زنجیره فولاد چین در یک نگاه / نیم‌سال اول ۲۰۲۳ در بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد جهان چگونه گذشت؟
چین نیم‌سال نخست سال جاری میلادی را با رشد تولید فولاد میلانی و رشد صادرات محصولات نهایی پشت سر گذاشت، در همین حال وارادات زغال کک، گندله و قراضه به این کشور در مدت یادشده چشمگیر بود.

به گزارش  چیلان  به نقل از استیل‌مینت، در نیم‌سال نخست سال جاری میلادی تولید فولاد چین نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت؛ آنچه این جریان افزایش تولید را رقم زد، رشد فروش خالص کارخانه‌های فولادی کوره بلند بود. همچنین در این مدت هزینه‌های تولید کاهش یافته و قیمت محصولات نهایی فولاد بالا رفته بود.

آنگونه که اینفوگرافی نشان می‌دهد، چین در نیمه نخست سال جاری میلادی ۵۷۶ میلیون تن سنگ آهن وارد کرد، این حجم نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی هشت درصد رشد داشت.

این کشور همچنین در مدت یادشده ۵۳۶ میلیون تن فولاد تولید کرد، این حجم از تولید نیز یک درصد بیشتر از سال گذشته بود.

تولید سنگ آهن چین نیز در شش ماهه نخست امسال با پنج درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۴۷۷ میلیون تن رسید.

افزون بر اینها در نیم‌سال اول ۲۰۲۳ میلادی، واردات زغال کک به این کشور با ۷۵ درصد رشد ۴۶ میلیون بود و صادرات محصولات نهایی فولادی از چین با ۳۱ درصد رشد سالانه به ۴۴ میلیون تن رسید.

در این مدت واردات گندله به چین با ۳۸ درصد رشد سالانه، ۱۳ میلیون تن و واردات محصولات نهایی فولادی با ۳۵ درصد کاهش ۳ میلیون و ۷۴ هزار تن برآورد شد.

حجم واردات قراضه آهن نیز در نیمه اول امسال میلادی با ۲۰ درصد افزایش نسبت به نیمه اول پارسال ۰.۱۲ میلیون تن بودچین

لوگو 10

 

2

تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۰
شناسه مطلب : 52555
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی