اختصاصی چیلانایران، چین و جهان در هفت ماهه ۲۰۲۳ چه میزان فولاد تولید کردند؟ / کاهش ۱.۵ درصد تولید فولاد ایران در ژوئیه
تولید جهانی فولاد در هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 0.1 درصد کاهش داشت. تولید ایران نیز در این مدت رشد سالانه بیش از چهار درصدی را تجربه کرد، اما ماه هفتم سال جاری را با 1.5 درصد کاهش نسبت به ماه هفتم سال گذشته پشت سر گذاشت.

به گزارش  چیلان ، بنا بر آخرین آمار منتشرشده در انجمن جهانی فولاد از تولید فولاد جهان، در هفت ماهه نخست سال جاری میلادی و ماه‌های ژانویه تا ژوئیه یک میلیارد و ۱۰۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد در جهان تولید شد، این حجم از تولید تقریبا با تولید جهانی فولاد در مدت مشابه سال گذشته برابر بود و تنها ۰.۱ درصد کاهش داشت.

کاهش تولید ژوئیه ۲۰۲۳ در مقایسه با ژوئیه  ۲۰۲۲

ایران در هفت ماه سال ۲۰۲۳ رتبه دهم تولیدکنندگان بزرگ جهان ر ا در اختیار داشت و کشورهای چین، هند، ژاپن، امریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه و برزیل به ترتیب در رتبه‌های یک تا ۹ بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان در مدت یادشده قرار داشتند.

تولید ایران در هفت ماهه سال جاری میلادی ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تن بود، این حجم از تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۱ درصد رشد داشت، با این حال ایران در ماه هفتم این سال (ژوئیه) دو میلیون تن فولاد تولید کرد و حجم تولید آن نسبت به ژوئیه سال گذشته ۱.۵ درصد کاهش داشت.

چین همچنان با اختلاف در صدر

در هفت ماهه امسال تولید فولاد در همه ۱۰ کشورهای بزرگ تولیدکننده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد منفی داشته است و تنها کشورهای چین، هند، روسیه و ایران این مدت را با رشد تولید سالانه پشت سر گذاشتند. بیشترین رشد سالانه را هند با رشد ۹ درصدی تجربه کرد.

همچنین در ماه گذشته میلادی (ژوئیه) چین با اختلاف از دیگر کشورهای تولیدکننده بزرگ فولاد جهان حجم تولید خود را به ۹۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تن رساند. حجم تولید این کشور در ژانویه تا ژوئیه ۶۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بود.

 

2

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۸
شناسه مطلب : 53336
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی