اختصاصی چیلانخاموشی کوره‌ها در بزرگ‌ترین فولادساز جهان / شرکت‌های فولادی چین از ضرردهی خبر می‌دهند
مازاد فولاد در چین و کاهش تقاضا برای این محصول واحدهای فولادساز را به خاموشی کوره‌ها سوق داده است.

به گزارش  چیلان  به نقل از جی‌ام‌کی‌سنتر، واحدهای فولادی در استان یون‌نان چین در جنوب غربی این کشور تولید خود را با هدف کاهش ضرر و زیان کاهش داده‌اند.

بنا بر اعلام انجمن صنعت فولاد این استان این اقدام پس از آن صورت گرفت که تقاضا برای فولاد پس از تعطیلات سال نوی چینی آن طور که انتظار می‌رود افزایش نیافت و قیمت‌های سنگ آهن و زغال سنگ نیز رشد داشت؛ شرکت‌های عضو این انجمن از اوایل ماه مارس سال ۲۰۲۴ در تلاش برای کنترل تولید بودند و اکنون کاهش ۵۰۰ هزار تنی تولید فولاد ساختمانی را در دستور کار قرار داده‌اند.

در همین راستا هلدینگ آهن و فولاد کان‌مینگ در جایگاه بزرگ‌ترین فولادساز استان یون‌نان تصمیم دارد در ماه مارس تولید خود را ۱۵۰ هزار تن کم‌تر کند و یکی از کوره‌های ذوب آهن خود را ۱۰ تا ۱۳ روز خاموش کند. این حجم از تولید حدود ۲.۵ درصد از تولید سالانه این کارخانه را تشکیل می‌دهد. شرکت آهن و فولاد کانمینگ در فصل‌های اول تا سوم سال ۲۰۲۳ میلادی زیان خالص ۱.۳ میلیارد یوآنی (۱۸۰ میلیارد دلاری) را تجربه کرد.

موقعیت پیش آمده در یو‌ن‌نان نشان از برجستگی چالش‌هایی دارد که صنعت فولاد چین با آنها روبه‌رو شده است. این چالش‌ها برآمده از کسادی بازار املاک و مستغلات این کشور است.

واحدهای فولادی یون‌نان در سال ۲۰۲۳، ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد تولید کردند و میزان تولید آنها برابر با ۲.۱ درصد از کل تولید کشور در این سال بود.

در شرایطی که موجودی واحدهای فولادی در چین زیاد است، تقاضا برای این محصول در این کشور بالا نیست.

در سال ۲۰۲۳ میلادی واحدهای بزرگ فولادساز چین سود کل خود را ۸۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یوآن اعلام کردند که این رقم نسبت به سال ۲۰۲۲، ۱۲.۴۷ درصد کاهش داشت.

این صنعت همچنین با نابرابری‌ قابل‌توجه در سود واحدهای فولادی بزرگ‌مقیاس، متوسط مقیاس و کوچک مقیاس روبه‌رو است.

جی‌ام‌کی سنتر پیش از این گزارش داده بود که شرکت فولادساز چین در سال ۲۰۲۳، یک میلیارد و ۱۹ میلیون تن تولید کردند و تولید آنها در این سال نسبت به سال ۲۰۲۲، ۰.۶ درصد رشد داشت. با این رشد، جریان کاهشی تولید در صنعت فولاد کشور پس از دو سال مستمر توقف شده بود.

همچنین تولید چدن چین در سال ۲۰۲۳ به ۸۷۱ میلیون تن رسید و این حجم از تولید نیز نسبت به سال ۲۰۲۲، ۰.۷ درصد رشد داشت.

2

تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۵
شناسه مطلب : 59426
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی