در اولین روز نمایشگاه و جشنواره ملی فولاد ایران چه گذشت؟
سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران امروز سه‌شنبه ۱۹ بهمن با حضور مقامات کشوری و تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان مطرح زنجیره آهن و فولاد آغاز به‌کار کرد.

به گزارش  چیلان ،دکتر بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، دکتر آقامحمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و مهندس وجیه‌الله جعفری رئیس هیئت عامل ایمیدرو سخنرانان آیین افتتاحیه این رویداد ملی بود.

در آیین افتتاحیه این رویداد، تندیس جایزه ملی فولاد ایران در زمینه بومی‌سازی و توسعه تکنولوژی به تأمین‌کنندگان برتر زنجیره آهن و فولاد اهدا شد. همچنین ۱۲ تفاهم‌نامه ساخت داخل با صرفه‌جویی ۳۱۷ میلیون یورویی به امضای مدیران عامل شرکت‌های فولادی و معدنی و تأمین‌کنندگان داخلی رسید و از ۷ چهره توسعه‌گرای صنعت فولاد نیز تقدیر شد.

در صورت رفع محدودیت‌های گاز و برق، تولید فولاد ایران به ۴۰ میلیون تن می‌رسد

دکتر بهرام سبحانی رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در آیین افتتاحیه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت:خوشبختانه صنعت فولاد ایران به خوبی تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کرد و اکنون ایران با تولید ۳۰ میلیون تن، دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان است.

وی گفت: ظرفیت نصب‌شده تولید فولاد ایران ۴۰ میلیون تن است و اگر محدودیت‌های زیرساختی مثل قطعی برق و گاز وجود نداشته باشد، تولید فولاد ایران می‌تواند به بیش از ۴۰ میلیون تن برسد.
1
صادرات محصولات زنجیره فولاد به بیش از ۵.۲ میلیارد دلار رسید
وجیه الله جعفری رئیس هیئت عامل ایمیدرو در آیین افتتاحیه سومین در آیین افتتاحیه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت :ارزش صادرات زنجیره فولاد ایران در سال جاری تاکنون بیش از ۵.۲ میلیارد دلار بوده است و سهم صنعت فولاد ایران از کل تولید فولاد خاورمیانه بیش از ۶۲ درصد است.
وی گفت: صنعت فولاد در زمینه تولید بسیار موفق عملکرد و میزان تولید فولاد به ۳۰ میلیون تن و ظرفیت نصب‌شده تولید به ۴۰ میلیون تن رسیده است، اما در زمینه زیرساخت‌ها عقب‌ماندگی داریم و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری صورت گیرد. شرکت‌های بزرگ در زمینه زیرساخت‌هایی مثل برق سرمایه‌گذاری را آغاز کرده‌اند.
نمره صنعت فولاد ایران ۲۰ است / اقتصاد ما باید تبدیل به یک اقتصاد جهانی شود
دکتر آقامحمدی رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در آیین افتتاحیه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: امیدوارم دوران دشواری که هم بر ما و هم بر دشمنان ما سخت گذشت در حال سپری شدن باشد و ما در دوران جدید شاهد تحولات مثبتی برای کشور باشیم.
آقامحمدی گفت: اگر به گذشته نگاه کنیم باید بگوییم نمره صنعت فولاد ایران ۲۰ است، اما اگر به آینده نگاه کنیم باید بگوییم که هنوز راه دشواری پیش رو داریم.
2
پنل «نقش زیست‌بوم نوآوری در آینده صنعت فولاد»
در ادامه شاهد برگزاری پنل «بررسی نقش زیست‌بوم نوآوری در آینده صنعت فولاد» فولاد بودیم .
سخنرانان این پنل عبارتند از دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس هیات مدیره انجمن مهندسی متالورژی و مواد ایران؛ دکتر محمد ناظمی هرندی، معاون تکنولوژی فولاد مبارکه؛ دکتر مهدی محمدی، دبیر سابق ستاد توسعه فناوری های دیجیتال و هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ و دکتر رضا انصاری، دانشیار دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه اصفهان بودند.
سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران امروز (سه‌شنبه ۱۹ بهمن) با حضور تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان مطرح زنجیره آهن و فولاد کشور و مقامات دولتی با رویکرد بومی‌سازی و توسعه تکنولوژی آغاز به‌کار کرد. این رویداد ملی تا روز پنج‌شنبه ۲۱ بهمن ادامه خواهد داشت و ساعت برگزاری آن ۹ تا ۱۶ است. این رویداد در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.

2

تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۰
شناسه مطلب : 41035
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی