آوریل ماه خوبی برای صادرات سنگ آهن ایران نیست
ماه خوبی برای صادرات سنگ آهن ایران پیش بینی نمی شود اما در مقایسه با ماه مذکور، می ماه مناسب تری برای سنگ آهن خواهد بود.

کیوان جعفری طهرانی، رئیس امور بین الملل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران با بیان این نکته که به علت حجم بالای صادرات سنگ آهن هماتیت از هندوستان وضعیت خوبی برای صادرات سنگ آهن ایران متصور نیست گفت: ماه آوریل به علت حجم بالای صادرات سنگ آهن هماتیت از هندوستان که از سپتامبر (شهریور ماه سال گذشته) و بعد از توقف ۶ ساله مجدداً آغار گشته است،  بازار خوبی برای سنگ آهن ایران نمی باشد ولی از واخر این ماه تا اوایل می یعنی هفته دوم اردیبهشت امسال که باران های شدید موسمی در هندوستان آغار می شود و تا اواسط ماه آگوست (اواخر مرداد) ادامه می یابد، صادرات سنگ آهن از هندوستان متوقف می شود و نتیجتاً وضعیت بازار سنگ آهن در ماهمی بهتر از آوریل خواهد بود.

وی درخصوص پیش بینی قیمت سنگ آهن هم اظهار داشت: در مورد افت قیمت سنگ آهن باید گفت که حدود ۹۰ درصد آن تا کنون اتفاق افتاده و در طول ماه  مارس درمجموع ١۵ الی ۱۵.۵ دلار  کاهش قیمت داشته ایم. جعفری طهرانی خاطرنشان کرد: قیمت واقعی هر تن سنگ آهن در طول چند ماه آتی بین ۷۸ الی ۸۳ دلار می باشد و فعلا در اوائل ماه آوریل در همین محدوده فعلی یعنی ۷۹ دلار با تولرانس ۲ دلاری نوسان می کند.

2

تاریخ انتشار : ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۶
شناسه مطلب : 11789
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی