وزیر صنعت و معدن در بازدید از کارخانه فولاد غرب آسیافولاد غرب آسیا با همت دولت و مساعدت بانک سپه احیا شد
فولاد غرب آسیا یکی از واحدهای تقریبا نیمه تعطیل بود که مشکلات مالی و بازرگانی مختلفی داشت که به همت دولت و امید و با همفکری دست اندرکاران و مساعدت بانک سپه دوباره احیا شد.

مهندس محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از مجتمع فولاد غرب آسیا گفت: قدستیابی به تولید ۳۰ هزار تنی در مجتمع فولاد غرب آسیا جای تقدیر دارد.

وی افزود: فولاد غرب آسیا یکی از واحدهای تقریبا نیمه تعطیل بود که مشکلات مالی و  بازرگانی مختلفی داشت که به همت دولت تدبیر و امید و با همفکری دست اندرکاران و مساعدت بانک سپه دوباره احیا شد.

وزیر صنعت و معدن ادامه داد: از بهمن ماه سال گذشته به طور جدی کار در این مجتمع آغاز شد و تعاملی جدی بین فولاد مبارکه اصفهان، بانک سپه و دست اندرکاران و مدیر عامل شرکت آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: مواد اولیه این کارخانه ورق آهن سیاه است و این ورق از مبارکه یا واحدهای مشابه مبارکه به این مجتمع می آید که قبلا به خاطر مشکلات مالی این واحد قادر به تامین ورق نبود و به همین خاطر تولید راکد شده و نیروی انسانی تقریبا به صفر رسیده بود که بانک سپه از طریق گشایش اعتبار داخلی به نفع مبارکه، ورق های مورد نیاز مجتمع را تامین کرد.

گفتنی است، ظرفیت نهایی این کارخانه ۵۰۰ هزار تن در سال تولید انواع ورق های سرد است که در صنایع فلزی، خودرو سازی، لوازم خانگی و دیگر جاها مورد استفاده است.

تمام خطوط و تامین مواد اولیه مجتمع فعال است و همکاری با فولاد مبارکه صورت گرفت که اینجا فعالیت حد واسط شده است، یعنی ورقهایی که در مبارکه نورد سرد می شود، برای عملیات حراراتی به قم می آید و برای گالوانیزه شدن و انجام مراحل بعدی به مبارکه بازمی گردد.

  وزیر صنعت و معدن در این بازدید اظهار داشت: ۱۷ هزار و  ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته و تا پایان امسال توسط بانک ها به صنایع کوچک و متوسط و بخش جهاد کشاورزی تولیدی ارایه شد که این تسهیلات برای نزدیک به ده هزار نفر نیرو فرصت شغلی ایجاد کرد.

شایان ذکر است، مجتمع فولاد غرب آسیا، در زمینه تولید انواع ورق های فولادی و آهنی نورد سرد با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در سال در حال فعالیت است. ظرفیت اجرای پروژه ورق های سرد نورد شده در این مجتمع ۵۵۰ هزار تن در سال با ضخامت نهایی ۱۸ صدم تا سه میلی متر و عرض ۶۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ میلی متر است. همچنین کلاف های این واحد تولیدی با وزن شش تا ۳۰ تن طبق آخرین استانداردهای بین المللی این حوزه تولید می شوند. واحدهای اسید شویی، بازیافت اسید، تولید هیدروژن و نیتروژن، عملیات حرارتی، تولید بخار و تولید هوای فشرده، تعمیرگاه مرکزی، بسته بندی، خط نواربری ورق گرم ‌و رول ساپ از جمله مهمترین واحدهای خطوط اصلی این پروژه هستند. در این مجتمع همچنین واحد نورد تک قفسه ای شماره یک به عرض یک هزار و ۷۰۰ میلی متر و واحد نورد تک قفسه ای شماره دو به عرض یک هزار و ۲۷۰ میلی متر فعال است. عمده محصولات تولیدی این مجتمع در صنعت خودرو سازی، لوازم خانگی، پوشش ساختمان ها، ورق های رنگی، ورق های گالوانیزه و صنایع بسته بندی مانند قوطی سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این شرکت به همت سرمایه گذاران بخش خصوصی، با سرمایه گذاری ثابت ریالی ۲۰۰ میلیارد تومانی و سرمایه گذاری ارزی صد میلیون دلاری و با تکیه بر تجربه مدیران ارشد فولاد مبارکه در سال ۱۳۸۴ در استان قم و در کیلومتر ۳۵ جاده سلفچگان به شهرستان دلیجان احداث شد.

و در نهایت مجتمع فولاد غرب آسیا در زمینی به مساحت ۵۳۰ هزار متر مربع و با زیر بنای ۴۰ هزار متر مربع در سال ۱۳۸۹ راه اندازی شد و برای ۵۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرد.

2

تاریخ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۰
شناسه مطلب : 12369
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی