سهم قابل توجه فولاد مبارکه در تولید فولاد خام کشور
بیش از 2 میلیون تن از 6.3 میلیون تنی تولید فولاد خام کشور در 4 ماهه نخست سال 2017 متعلق به فولاد مبارکه بود.

به گزارش  چیلان ، مختار بخشیان معاون بهره برداری فولاد مبارکه با اشاره به آمار انجمن جهانی فولاد مبنی بر رشد ۱۴.۳ درصدی تولید فولاد خام ایران در ۴ ماهه نخست سال ۲۰۱۷ گفت: در سال «ارتقا ایمنی و بهره برداری حداکثری از ظرفیتهای نصب شده»، کارکنان تلاشگر گروه فولاد مبارکه در تولید آهن اسفنجی، فولاد خام و انواع محصولات سرد و گرم به رکوردهای جدیدی دست یافتند.

وی تصریح کرد: در چهار ماه اول سال ۲۰۱۷ شرکت فولاد مبارکه با تولید ۲ میلیون و ۳ هزار و ۵۱۱ تن فولاد خام نسبت به مدت مشابه سال قبل به رشد ۱۲ درصدی رسید.

معاون بهره برداری فولاد مبارکه در همین خصوص با اشاره به عملکرد بسیار خوب مجتمع فولاد سبا افزود: در همین مدت کارکنان این ناحیه توانستند با تولید ۲۳۰ هزار و ۸۲۱ تن ورق های فولادی ضخامت پائین، به رشد کم سابقه ۲۹ درصدی در تولید دست یابند.

وی در ادامه از عملکرد روبه رشد و درخشان شرکت فولاد هرمزگان در بازه زمانی یاد شده خبر داد و گفت: کارکنان فولاد هرمزگان نیز با افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از تجهیزات، توانستند با ۲۹ درصد رشد در تولید، ۴۸۶ هزار و ۹۳۹ تن تختال تولید نمایند، این در حالی است که محصولات تولید شده در این نواحی به لحاظ کیفی نیز از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

بخشیان در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش و همدلی تمامی کارکنان گروه فولاد مبارکه، رعایت دستورالعمل های ایمنی در بخش نیروی انسانی و تجهیزات را مورد تأکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد: با اتکا به نیروی انسانی توانمند و خلاق سازمان و با استفاده حداکثری از ظرفیت های نصب شده به اهداف شرکت دست یابیم.

گفتنی است بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، ایران طی ۴ ماه نخست ۲۰۱۷ میلادی، ۶ میلیون و ۳۶۹ هزار تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی که معادل پنج میلیون و ۵۷۰ هزار تن بود، ۱۴.۳ درصد رشد را نشان می دهد.

بر اساس آمار منتشر شده، ایران در ماه آوریل ۲۰۱۷ میلادی، یک میلیون و ۷۳۵ هزار تن فولاد خام تولید کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته میلادی، یک میلیون و ۵۰۹ هزار تن بود.

همچنین در این گزارش که میزان تولید ۶۷ کشور تولیدکننده فولاد خام در چهار ماهه نخست ۲۰۱۷ را به تفکیک بررسی کرده است، در مجموع ۵۵۰ میلیون و ۸۴۱ هزار تن فولاد در جهان تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی که رقمی معادل ۵۲۳ میلیون و ۷۲۸ هزار تن داشت، ۵.۲ درصد رشد تولید داشته است و چین با تولید ۲۷۳ میلیون و ۸۷۰ هزار تن فولاد در چهار ماهه نخست سال ۲۰۱۷، بزرگترین تولیدکننده فولاد خام جهان بوده که حدود ۵۰ درصد تولید فولاد جهان را به خود اختصاص داده است.

فولاد سازان بزرگ دیگر نیز، در چهار ماه نخست سال جاری میلادی پس از چین به ترتیب تولید فولاد شامل کشورهای ژاپن با ۳۴ میلیون و ۹۸۲ هزار تن، هند با ۳۳ میلیون و ۱۵۹ هزار تن، آمریکا با ۲۷ میلیون و ۹ هزار تن، روسیه با ۲۳ میلیون و ۹۸۹ هزار تن، کره جنوبی با ۲۲ میلیون و ۷۵۵ هزار تن و آلمان با ۱۴ میلیون و ۸۱۸ هزار تن می شوند.

2

تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۶
شناسه مطلب : 12755
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی