اجرای ده‌ها طرح توسعه‌ای به ارزش ۲.۳۵ میلیارد یورو و اشتغال‌زایی ۳ هزار نفری در فولاد هرمزگان
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان با رویکرد توسعه‌ای خود اجرای ده‌ها پروژه را به ارزش 2.35 میلیارد یورو به صورت عملیاتی در دست اقدام دارد و حرکت به سمت تولید فولاد سبز را آغاز کرده است.

به گزارش  چیلان ،عطاالله معروفخانی ضمن تبریک ایام دهه فجر، در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح‌های توسعه‌ای شرکت اظهار کرد: در طول ۱۵ سال گذشته تا سال ۱۴۰۰ در فولاد هرمزگان هیچ طرح توسعه‌ای آغاز نشده بود، اما در بهمن ماه ۱۴۰۰ و در دولت سیزدهم، اجرای پنج طرح مهم در دستور کار قرار گرفت و کلنگ‌زنی آن‌ها انجام شد که در حال حاضر از پیشرفت خوبی برخوردار است.

وی افزود: امروز افتخار داریم که با حضور وزیر صمت ۴ طرح دیگر را آغاز کنیم که طرح افزایش ظرفیت تولید از ۱.۵ میلیون تن به ۳.۲ میلیون تن، مگامدول آهن اسفنجی با ظرفیت ۱.۶ میلیون تن است که برای هر دو مورد در سال ۹۵ با یک شرکت ایتالیایی قرارداد بسته شد اما به دلیل تحریم این پروژه‌ها ناتمام ماند تا اینکه به همت نخبگان فولاد هرمزگان و نخبگان دانشگاهی عملیات احداث این پروژه‌ها توسط شرکت‌های داخلی آغاز شد؛ طرح احیا مستقیم اولین مگامدولی است که همزمان ۳ محصول تولید می‌کند و در مقایسه با نمونه خارجی یک محصول بیشتر تولید خواهد کرد.

وی افزود: پروژه‌های دیگر شامل تولید گازهای صنعتی و پروژه نورد گرم خواهند بود که منجر به تولید ورق خاص در کشور خواهد شد. ارزش سرمایه‌گذاری کل پروژه‌های فولاد هرمزگان ۲ میلیارد و ۳۵۰میلیون یورو است و با افتتاح این طرح‌ها شاهد اشتغال‌زایی برای بیش از سه هزار نفر از هموطنانمان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین کارخانه آهک‌سازی کشور در جنوب ایران و در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید و با بهره‌برداری از آن ضمن تامین نیاز فولاد هرمزگان به آهک، شاهد تامین آهک فولادسازان استان‌های جنوبی کشور نیز خواهیم بود.

به گفته وی در اسفند سال آینده مگامدول سوم به بهره‌برداری میرسد و ۲ طرح دیگر نیز طی سال‌های آینده به سرانجام خواهند رسید که ۳ هزار نفر اشتغال‌زایی خواهیم داشت.

معروفخانی به رویکرد دانش‌محور فولاد هرمزگان اشاره کرد و گفت: امروز فولاد هرمزگان از بومی‌سازی عبور کرده و در بین همه فولادی‌های کشور تبدیل به یک مرجع در نوآوری شده است.

وی در ادامه تولید فولاد سبز را از دیگر رویکردهای فولاد هرمزگان عنوان کرد و افزود: فولاد هرمزگان به عنوان نخستین فولادساز ایرانی، حرکت به سمت تولید فولاد سبز را آغاز نموده و اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه تامین هیدروژن مازاد از شرکت نفت ستاره خلیج فارس کرده است تا با به کارگیری آن در خط تولید خود، به یاری خداوند، رویای تولید فولاد سبز را در کشور محقق سازد. موضوعی که رهبر معظم انقلاب و همچنین رییس جمهوری بر تولید آن تاکید داشتند به سرانجام خواهد رسید و بخشی از نیاز به گاز را کاهش خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان اضافه کرد: فولاد هرمزگان طی دو سال گذضته به همت کارگران جهادگر و سختکوش خود در حوزه تولید ده‌ها رکورد کمی و کیفی را به ثبت رساند. به طوری که در سال ۱۴۰۱ توانستیم علی‌رغم کمبود برق و گاز ۳۶ رکورد تولیدی و در پایان سال با عبور از ظرفیت اسمی رکورد تولید سالیانه را به ثبت برسانیم. این رکوردها در سال ۱۴۰۲ با ثبت ۲۸ رکورد در حوزه تولید ادامه دارد.

معروفخانی در رابطه با کیفیت محصولات فولاد هرمزگان عنوان کرد: فولاد هرمزگان هم‌اکنون باکیفیت‌ترین تختال فولادی را در کشور تولید می‌کند و محصولات این شرکت سفارش‌محور بوده و خریداران همواره برای خرید تختال فولاد هرمزگان صف می‌کشند. ضمن اینکه صادرات فولاد هرمزگان به سایر کشورها انجام می‌شود و مصرف‌کنندگان زیادی خواهان تختال فولاد هرمزگان هستند.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در پایان با اشاره به انجام مسئولیت‌های اجتماعی توسط این شرکت، تصریح کرد: در بحث مسئولیت اجتماعی اقداماتی همچون ۲۰هزار یتیم تحت پوشش فولاد هرمزگان، اختصاص بسته‌های مناسبتی و معیشتی به صورت ماهیانه برای تمامی کارکنان اعم از امانی و پیمانی، آبرسانی به ۱۴۸ روستای استان هرمزگان با تامین ورق‌های مورد نیاز، حمایت از نخبگان استان و اعزام آن‌ها به بهترین آموزشگاه‌های کشور، احداث هنرستان جوار فولاد هرمزگان و تجهیز آن به به‌روزترین تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز صنعت فولاد، حمایت از نخبگان استان و اعزام آن‌ها به بهترین آموزشگاه‌های کشور، تاسیس شرکت نگین فولاد هرمزگان و اختصاص ۳۰ درصد از سهام آن به کارکنان انجام شده است. در بخش ورزشی نیز مقام‌های بسیاری کسب کرده که از جمله قهرمانی جهان در رشته فوتبال ساحلی کارگری بوده است.

2

تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۳
شناسه مطلب : 58511
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی