۹ میلیارد دلار سرمایه برای تکمیل زنجیره فولاد نیاز است
سرمایه مورد نیاز برای تکیمل زنجیره فولاد 9 میلیارد دلار و برای زیربناها 14 میلیارد دلار برآورد می گردد.

به گزارش  چیلان ، عبدالمجید شریفی، مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران با اشاره به سرمایه مورد نیاز در صنعت فولاد جهت تکمیل زنجیره و زیربناهای آن گفت: برای تکمیل زنجیره تولید فولاد حدود ۹ میلیارد دلار و برای زیربناها ۱۴ میلیارد دلار نیاز است.

وی ادامه داد: طرح های اجرایی باید توجیه اقتصادی قوی داشته باشند و به مولفه هایی نظیر مکان مناسب، اقتصادی بودن ظرفیت ها و فناوری مناسب توجه شود.

مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران خاطرنشان کرد: سال گذشته میلادی با تولید ۱۸.۵ میلیون تن فولاد خام رتبه ۱۴ جهانی را به دست آوردیم که امسال با تولید ۲۰ میلیون تن می توانیم به رتبه ۱۳ دست یابیم.

وی با بیان اینکه از سال ۹۳ نسخه پایش طرح جامع فولاد کشور شروع و در سال ۹۴ بازنگری شد، گفت: این نسخه هر سال باید بازنگری شود. صنعت فولاد استراتژیک است و با توجه به افق ۱۴۰۴، باید ظرفیت فولاد را برای تولید ۵۵ هزار تن فراهم شود.

وی ادامه داد: برای این منظور باید ظرفیت های تولید آهن اسفنجی، گندله و کنسانتره را به حد مورد نیاز برسانیم. اکنون با ۳۰ درصد تولید جهانی (۱۶- ۱۷ میلیون تن از ۵۴ میلیون تن در دنیا) رتبه نخست تولید را در آهن اسفنجی دنیا داریم و از شرکت هایی برخوردار هستیم که می توانند صفر تا ۱۰۰ درصد کارخانه تولید احیای مستقیم را اجرا کنند.

2

تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۸
منبع : ایمیدرو
شناسه مطلب : 12931
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی