عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با چیلان تصریح کرد: در شرایط مازاد تولید فولاد نیاز به مشوق صادراتی است نه محدودیت آن / در برنامه هفتم توسعه به دنبال منافع کل زنجیره فولاد هستیم
محمدرضا بنائیان، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت‌وگو با چیلان عرضه پایدار انرژی با قیمت منطقی و با کم‌ترین محدودیت، تعیین مشوق‌های صادراتی، اعمال معافیت‌های مالیاتی و تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل را از محورهای مهم مورد نظر انجمن فولاد در برنامه هفتم توسعه خواند.

به گزارش  چیلان ،محمدرضا بنائیان عضو هیئت مدیره فولاد هرمزگان و مدیر ارشد تولید فولاد مبارکه است. او که از حدود سه ماه پیش به جمع اعضای هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اضافه شده، در گفت‌وگوی اختصاصی با  چیلان  از تلاش این انجمن برای حمایت از منافع فولادسازان در تدوین برنامه هفتم توسعه گفت.

بنائیان در تشریح موضوعات مربوط به صنعت فولاد کشور در لایحه برنامه هفتم توسعه که به مجلس ارائه شده است، گفت: تلاش انجمن فولاد برای حمایت از منافع کل زنجیره فولاد در تدوین برنامه هفتم توسعه بر تقویت زیرساخت‌ها و ثبات نرخ حامل‌های انرژی و نحوه تامین و تخصیص آن به ویژه در زمان محدودیت‌‌ها و البته توسعه صادرات متمرکز است.

وی افزود: انجمن در تلاش است در این برنامه قوانینی تصویب شود که مبتنی بر آنها حامل‌های انرژی با قیمت و محدودیت کمتری در اختیار فولادسازان قرار گیرد.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران همچنین بر حذف محدودیت‌های صادراتی موجود بر سر راه فولادسازان تاکید کرد و اظهار کرد: در شرایط مازاد عرضه مشوق‌های صادراتی نیز باید برای این صنعتگران در نظر گرفته شود. در شرایط فعلی کشور به مشوق‌های صادراتی نیاز داریم نه محدودیت‌های صادراتی!

اعمال معافیت‌های مالیاتی و تقویت زیرساخت‌های حمل و نقلی کشور برای ارتقای تولید و صادرات دیگر موضوعاتی است که به گفته بنائیان در برنامه هفتم توسعه کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

photo ۲۰۲۳ ۰۶ ۲۸ ۱۹ ۴۸ ۳۳

2

تاریخ انتشار : ۸ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
شناسه مطلب : 51101
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی