میانه و نی ریز هم با تکنولوژی احیای ایرانی وارد مدار تولید می شوند
در یک یا دو ماه آینده دو طرح میانه و نی ریز با تکنولوژی ایرانی پرد وارد مدار تولید می شوند و طرح بافت با همین تکنولوژی چند ماه پس از راه اندازی این دو طرح دیگر راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار  چیلان ، حسن کرباسچی مدیرعامل شرکت ام ام ایی در ایران در نشست خبری امروز در فولاد شادگان گفت: از میان ۷ طرح فولادی، ۴ طرح به روش ایرانی پرد (PERED) به تولید آهن اسفنجی می پردازد که این طرح ها ظرف چند ماه آتی تماما وارد مدار تولید می شوند.

وی افزود: روش تولید فولاد در ایران به لحاظ آماری متفاوت از جهان است. در جهان ۷۵ تا ۸۰ درصد تولید فولاد به صورت کوره بلند است و ۲۵ درصد به صورت قوس الکتریکی می باشد اما در ایران جهت وجود منابع گاز این موضوع معکوس است.

مدیرعامل شرکت ام ام ای در ایران خاطرنشان کرد: وجود گاز در ایران باعث شده، در ایران ماده اولیه تولید فولاد آهن اسفنجی باشد از این رو تولید این محصول گسترش یافته و اصلاحاتی بر روی روش های معمول صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ظرفیت فعلی تولید آهن اسفنجی ۲۵ میلیون تن و تولید کنونی ۱۸ میلیون تومان است و چون روش تولید فولاد ایران عمدتا کوره قوس الکتریکی است همین موضوع سبب شده ایران در تولید آهن اسفنجی رتبه اول دنیا باشد. بنابراین تکنولوژی پرد مطرح شد و رسیدن در کوتاه ترین زمان ممکن به محصول سبب شد این روش یک دستاورد خوب در صنعت فولاد باشد کما اینکه این روش یک گام موثر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و خودکفایی در این حوزه بود.

کرباسچی اظهار داشت: ایمیدرو به منظور تحقق طرح های استانی، جذب سرمایه گذاری را از طریق مشارکت مطرح کرد از اینرو اجرای تمامی طرح‌ها سرعت خوبی گرفت و اولین طرح استانی طرح سفید دشت بود ه وارد مدار تولید شد سپس شادگان به بهره‌برداری رسید افتتاح این طرح ها نشان داد می‌توان بر مشارکت بخش خصوصی حساب کرد.

وی تصریح کرد: از میان ۵ طرح باقی مانده نی ریز و میانه ظرف یک تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و فولاد بافت با فاصله چند ماهه از دو طرح میانه و نی ریز راه اندازی می شود.

مدیرعامل ام ام ای در ایران عنوان کرد: تکنولوژی پرد که در ایران در ۴ طرح استانی مورد استفاده قرار گرفته در یک طرح ۳۰۰ هزار تنی در چین نیز درحال اجراست منتها چون در چین گاز طبیعی موجود نیست از اینرو از گاز متال موجود در زغال جهت تامین انرژی استفاده می شود.

وی در خاتمه گفت: امیدواریم این تکنولوژی در پروژه مگامدول ۱.۷ یا ۱.۸ میلیون تنی که برنامه ریزی شده در کشور اجرایی شود.

2

تاریخ انتشار : ۲۷ تیر ماه ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
شناسه مطلب : 13500
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی