مدیر فنی و مهندسی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور به چیلان خبر داد:گندله سازی همدان تا پایان مرداد به بهره برداری می رسد/ نوسانات قیمت تکیمل زنجیره ارزش را غیر ممکن کرد
شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور واحد گندله سازی خود را تا اواخر مرداد ماه به بهره برداری می رساند. اگرچه این شرکت قرار بود زنجیره ارزش را در مجموعه خود تکمیل نماید اما نوسانات شدید قیمت سنگ آهن در سال های اخیر این شرکت را از برنامه های خود عقب انداخت با این وجود طی چند ماه اخیر شاهد افتتاح در برخی پروژه های این شرکت بودیم و تا پایان مرداد ماه هم یکی دیگر از واحدهای آن بهره برداری خواهد شد.

آیت هاشمی، مدیر فنی و مهندسی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در گفت و گویی با  چیلان  گفت: واحد کنسانتره سازی افتتاح شده در بیجار کردستان ما را به ظرفیت یک میلیون تن کنسانتره رساند.

وی افزود: این طرح که در فروردین ماه و با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شده بود سبب شد ۶۵۰ هزار تن ظرفیت به کارخانه اضافه شود و در نتیجه تولید کنسانتره در آن به یک میلیون تن رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در کردستان واحد گندله سازی تعبیه و طرح ریزی نشده است.

هاشمی تصریح کرد: در همدان نیز همجوار یک واحد ۶۰۰ هزار تنی کنسانتره که در حال حاضر مشغول به فعالیت است واحد گندله سازی برنامه ریزی شده بود که امید می رود تا پایان ماه به بهره برداری برسد.

وی تاکید کرد: خوراک کارخانه گندله سازی به ظرفیت ۵۵۰ هزار تن از واحد کنسانتره سازی همجوار آن تامین خواهد شد.

مدیر فنی و مهندسی شرکت صبانور اظهار داشت: فعلا در کارخانه های همدان قصد افزایش ظرفیت تولید را نداریم هرچند که پیش از این تصمیم مدیران شرکت تکمیل زنجیره ارزش در صبانور بود.

وی این مسئله را اینگونه تشریح کرد: قصد داشتیم زنجیره فولاد را در استان تکمیل کنیم و در این راستا به دنبال تاسیس واحد اهن اسفنجی در استان بودیم اما به جهت نوسانات شدید قیمت سنگ آهن و بعضا کاهش آن، مدیران تصمیم به تعویق این طرح ها گرفتند.

هاشمی درباره فروش محصولات کارخانه نیز گفت: در زمینه فروش کنسانتره مذاکراتی را با فولاد مبارکه داشتیم اما به جهت گوگرد نسبتا بالای محصولمان، در حال حاضر کنسانتره تولیدی در کردستان (دلیجان) صادر می گردد. اما کنسانتره واحد همدان با راه اندازی واحد گندله سازی به عنوان خوراک مورد استفاده قرار می گیرد. درخصوص گندله نیز باید بگویم، مذاکره با خریداران داخلی را آغاز کرده ایم و در این بخش صادرات نخواهیم داشت و فروش داخلی انجام می دهیم.

2

تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۷
شناسه مطلب : 13944
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی