چیلان از آمار 5 ماهه فولاد کشور گزارش می دهدروند آماری تولید، صادرات، واردات و مصرف فولاد ایران
تولید فولاد ایران در 5 ماهه نخست امسال در بخش فولاد میانی 15 درصد و در بخش محصولات فولادی 12 درصد رشد داشته است.

براساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، فولادسازان بخش خصوصی و دولتی درمجموع ۵ ماهه ابتدایی امسال ۸ میلیون و ۵۸۶ هزار تن فولاد میانی تولید کردند که ۱۵ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل یعنی ۷ میلیون و ۴۷۹ هزار تن بود.

همچنین فولادسازان کشور درمجموع ۵ ماه اول امسال ۸ میلیون و ۲۲ هزار تن محصولات فولادی تولید کردند درحالی که در ۵ ماه اول سال قبل ۷ میلیون و ۱۷۸ هزار تن بود.

تولید آهن اسفنجی نیز به دلیل ورود واحدهای جدید رشد ۲۶ درصدی داشته و از ۷ میلیون و ۱۶۹ هزار تن ۵ ماهه پارسال به ۹ میلیون و ۱۱ هزار تن در ۵ ماهه امسال رسید.

بررسی آمارها نشان می دهد در مدت مذکور تولید محصولات طویل افت داشته برای مثال تولید تیرآهن افت ۷ درصدی و میلگرد یک درصدی داشته است. در این بین تولید ورق پوششدار رشد قابل توجه ۵۷ درصدی داشت.

گفتنی است، بیلت و بلوم در این مدت ۴ میلیون و ۵۵۳ هزار تن بوده و اسلب ۴ میلیون و ۳۶ هزار تن بود که به ترتیب رشد ۱۴ و ۱۵ درصدی نسبت به ۵ ماهه اول سال ۹۵ داشت.

1 153

آمارهای صادرات و واردات فولاد ایران نیز نشان می دهد واردات کل محصولات فولادی ایران در ۵ ماهه ابتدایی امسال ۲۹ درصد کاهش داشته و به ۸۶۳ هزار تن رسیده است. درحالی که این عدد در سال قبل یک میلیون و ۲۲۲ هزار تن بوده است.

در بخش فولاد میانی نیز افت واردات ۹۲ درصد گزارش شده است که از ۸۰ میلیون تن ۵ ماهه پارسال به ۶ هزار تن در مدت ۵ ماه اول امسال رسید.

انجمن تولیدکنندگان فولاد گزارش داده که اگرچه حجم واردات محصولات فولادی منفی بوده است اما در بخش میلگرد و تیرآهن واردات مثبت صورت گرفته است.

گفتنی است، آمارهای صادراتی هم از افت صادرات محصولات فولادی خبر می دهند. صادرات کل محصولات فولادی در مدت مذکور ۵۰ درصد  کاهش یافته و از یک میلیون و ۷۱ هزار تن سال قبل به ۵۳۱ هزار تن در ۵ ماهه اول امسال رسیده است.

با این وجود صادرات فولاد میانی و آهن اسفنجی مثبت بوده و در بخش فولاد میانی رشد ۸۹ درصدی و در اهن اسفنجی ۳۲۷ درصدی مشاهده شده است.

صادرات فولاد میانی در این مدت ۲ میلیون و ۷۰۴ هزار تن بود که یک میلیون و ۴۴۶ هزار تن اسلب و مابقی بیلت و بلوم بود.

صادرات آهن اسفنجی هم در ۵ ماهه ۹۶ بالغ بر ۳۳۷ هزار تن بود درحالی که پارسال در همین دوره ۷۹ هزار تن بود.

2 115

بهبود مصرف ظاهری محصولات فولادی در کشور

آمارهای انجمن فولاد در بخش مصرف ظاهری نشان می دهد مصرف کل محصولات فولادی در کشور در ۵ ماهه امسال ۱۴ درصد رشد داشته و از ۷ میلیون و ۳۲۹ هزار تن ۵ ماهه پارسال به ۸ میلیون و ۳۵۴ هزار تن در ۵ ماهه امسال رسیده است.

با این وجود علی رغم رشد مصرف محصولات فولادی در کشور  مصرف ظاهری فولاد میانی کاهشی بود و با ۴ درصد تنزل از ۶ میلیون و ۱۲۹ هزار تن در ۵ ماهه سال قبل به ۵ میلیون و ۸۹۱ هزار تن رسید.

آهن اسفنجی هم رشد مصرف را شاهد بود و از ۷ میلیون و ۹۰ هزار تن به ۸ میلیون و ۶۷۴ هزار تن در مدت مذکور رسیده است.

3 41

4 22

5 16

6 14

 

2

تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۶
شناسه مطلب : 14724
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی