در گفت و گوی چیلان با یک مقام مطلع:پیشرفت طرح شیرین سازی و انتقال آب از خلیج فارس به مرکز ایران تشریح شد
طرح ملی انتقال آب از خلیج فارس به سه نقطه سیرجان، سرچشمه و چادرملو در حال انجام است و تاکنون 60 کیلومتر از لوله گذاری آن انجام شده است.

عبدالمجید مستقیمی، معاون مالی و پشتیبانی شرکت جهان فولاد سیرجان در گفت و گو با  چیلان  از لوله گذاری ۶۰ کیلومتر از خط لوله انتقال آب از خلیج فارس به کرمان و یزد خبر داد و گفت: در حال حاضر در سیرجان مشکلی در تامین آب واحدها نداریم اما با طرح های توسعه ای که در این منطقه ایجاد خواهد شد قطعا به مشکل خواهد خورد.

وی افزود: این یک طرح ملی شامل انتقال آب از خلیج فارس به سه نقطه سیرجان، سرچشمه و چادرملو است که تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در آن شده و ۶۰ کیلومتر لوله گذاری آن انجام شده است.

وی تشریح کرد: آب در بندرعباس شیرین شده و در مرحله اول در سیرجان، مرحله دوم در سرچشمه و در مرحله پایانی به چادرملو می رسد.

مستقیمی خاطرنشان کرد: در اهداف فعلی و توسعه ای شرکت، پیش بینی تولید ۲ میلیون تن آهن اسفنجی، ۲ میلیون تن شمش فولادی و ۲ میلیون تن محصولات نوردی به صورت سالانه دیده شده و برهمین اساس طرح های توسعه ای در دستور کار شرکت قرار گرفت که انتظار می رود تا پایان سال ۲۰۱۸ این طرح ها به سرانجام برسد. وی افزود: البته تاخیرهایی به دلیل بحث تحریم ها در تکمیل پروژه ها و کارخانه های شرکت ایجاد شد که البته با پیش بینی هایی که شده این تاخیرها جبران خواهد شد. وی ادامه داد: به منظور تامین نقدینگی پروژه ها و به لحاظ کمبود نقدینگی در سیستم بانکی کشور، استفاده از LC صد میلیون یورویی از طریق کشور آلمان برای تامین تجهیزات کارخانه ذوب یک میلیون تنی را در دستور کار قرار دادیم.

معاون مالی و پشتیبانی شرکت جهان فولاد سیرجان از تکمیل و توسعه پروژه های آتی توسط یک شرکت اسپانیایی خبر داد و گفت: این قرارداد به مبلغ ۳۵۰ میلیون یورو درقالب فاینانس به صورت EPCF احیا دوم به ظرفیت یک میلیون تن آهن اسفنجی و کارخانه ذوب ۲ به ظرفیت یک میلیون تن را به سرانجام خواهد رساند.

 براساس این قرارداد انتظار می رود این پروژه ها طی دو سال به بهره برداری برسند و دوره بازگشت سرمایه آن ۸ ساله در نظر گرفته شده است.

2

تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۷
شناسه مطلب : 15473
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی