احراميان در نشست خبري انجمن فولاد مطرح كرد:اصلی ترین مطالبه انجمن از دولت، خروج از بنگاه داری در صنعت فولاد است
امروز و در جمع خبرنگاران رسانه های مختلف، نشست انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برگزار شد و عضو هیئت مدیره انجمن در این نشست گفت: اصلي ترين مطالبه انجمن از دولت، خروج از بنگاه داري در صنعت فولاد است. احرامیان همچنین گفت: اكنون در گندله و آهن اسفنجي كمبود داريم اما در سال هاي بعد كسري در كنسانتره و سنگ آهن است

بهادر احرامیان، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نشست خبری اعضای هیئت مدیره انجمن فولاد با اصحاب رسانه گفت: نیاز امروز صنعت فولاد ما رویکرد صحیح به خصوصی سازی است.

وی افزود: تا چند سال پیش عمده فولاد مورد نیاز کشور توسط واردات تامین می شد اما در چند سال اخیر با افزایش ظرفیت ها نیاز داخل به طور کامل در حال تامین است.

احرامیان خاطرنشان کرد: ایران به جرگه صادرکنندگان فولاد وارد شده پس می توان چنین برداشت کرد که شرایط برای آزادسازی تجارت و خروج دولت از بنگاه داری و خصوصی سازی فراهم است.

وی یکی از مطالبات اصلی فولادسازان را خصوصی سازی واقعی عنوان کرد و ادامه داد: افزایش نیاز به مواد اولیه در سال های آینده بیشتر از پیش حس می شود

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: کشور در سال های آینده ممکن است به واردکننده سنگ آهن تبدیل شود پس سرمایه گذاری در بخش معدن از اصلی ترین اولویت هاست و باید به سرمایه گذاران در حوزه معدن دلگرمی داده شود.

وی تصریح کرد: فعالان بازار بایستی همواره روندهای جهانی را رصد کنند و در این بین باید دورنمای بازار چین به عنوان اصلی ترین بازیگر بازار فولاد بررسی گردد.

احرامیان افزود: یکی از اتفاقات مهم بازار چین شامل آزاد شدن صادرات قراضه است و دلیل این تصمیم مازاد عرضه قراضه چین است. این مسئله قیمت قراضه را پایین کشیده و بر روی سنگ آهن هم اثرگذار است. از سوی دیگر چین عوارض صادرات شمش را به صفر رسانده است.

وی تاکید کرد: شاید تغییر رویکرد وزارت صمت با این تصمیمات چین نیازمند تجدیدنظر باشد.

متن صحبت های دکتر اسلامیان، رئیس انجمن در این نشست خبری را از این لینک دریافت نمایید.

2

تاریخ انتشار : ۱۰ دی ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۲
شناسه مطلب : 16078
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی