خلیفه سلطانی در نشست خبری انجمن فولاد تاکید کرد:لزوم بازنگری طرح های زنجیره فولاد در ستاد فولاد
امروز و در جمع خبرنگاران رسانه های مختلف، نشست انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برگزار شد و دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد در این نشست گفت: در خواست انجمن از دولت تصویب طرح جامع فولاد به عنوان یک سند ملی است و حتی انتظار داریم طرح هایی که از سال های پیش در نوبت وام صندوق توسعه ملی هستند مورد بازنگری قرار گیرند.

به گزارش  چیلان ، خلیفه سلطانی، دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در نشست خبری اعضای هیئت مدیره با اصحابت رسانه گفت: در میان سه صندوقی که در کشور وجود دارد صندوق بیمه معادن می تواند بحث فرآوری معادن را تامین نماید اما این صندوق سرمایه کم و محدودی دارد که لازم است تقویت شود.

وی افزود: صندوق ضمانت صادرات باید بر روی حمایت از صادرات تمرکز کند در حالی که سرمایه این صندوق هم اندک است.

خلیفه سلطانی به دولت پیشنهاد کرد بخشی از منابع صندوق توسعه ملی را به دو صندوق توسعه ای دیگر تزریق کند.

وی اظهار داشت: به عنوان یک راهبرد این تقاضا را از دولت داریم که طرح های قبلی که در بی نظمی های مدیریتی دولت های قبلی مصوب شده اند، به ستاد فولاد بازگرداند تا مورد بازنگری قرار گیرد.

دبیر انجمن فولاد خاطرنشان کرد: اگر دولت در خصوصی سازی های فولاد دست بخش خصوصی را باز بگذارد ظرفیت های خوبی به کشور افزوده می شود.

وی ادامه داد: اگر صندوق توسعه ملی قصد حمایت از طرحی را دارد از طرح های همجوار با آب به ویژه آب های خلیج فارس تا چابهار حمایت کند.

وی این را نیز گفت که انجمن قادر است طرح ها را در قالب های بهینه به صندوق توسعه ملی ارائه دهد.

خلیفه سلطانی در خاتمه گفت: در بحث توسعه صادرات فولاد تاکید داریم که استرداد مالیات بر ارزش افزوده سرعت گیرد و باید ظرف یک ماه به صنعت باز گردد.

2

تاریخ انتشار : ۱۰ دی ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۵
شناسه مطلب : 16081
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی