از سوی معاون امور معن و صنایع معدنی:فرمول جدید قیمت آهن اسفنجی ابلاغ شد
مصوبه جدید قیمت آهن اسفنجی از سوی معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد.

به گزارش  چیلان ، براساس ابلاغیه اخیر دکتر سرقینی، معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صمت، از این پس قیمت آهن اسفنجی حداکثر ۵۰ درصد قیمت فروش نقدی شمش فولاد خوزستان به صورت میانگین عرضه ۱۵ روز گذشته در بورس کالا تعیین شده است.

این ابلاغیه نتیجه توافق شرکت های ذوب فولاد و تولیدکنندگان آهن اسفنجی است که پس از چندین جلسه در انجمن تولیدکنندگان فولاد و وزارت صنعت، معدن و تجارت به دست آمده است.

دکتر سرقینی در نامه خود این قیمت ها را “تعاملی و توافقی” عنوان کرده و با توجه به توافقات صورت گرفته بین طرفین، بر ضرورت رعایت این فرمول قیمتی از سوی تولیدکنندگان آهن اسفنجی تاکید کرده و از آنها خواسته در راستای همکاری با وزارت صمت برای دستیابی به زنجیره فولاد این مصوبه را رعایت کنند.

گفتنی است، این تصمیم زمانی اخذ شد که برخی تولیدکنندگان شمش به ویژه در بخش خصوصی معترض به عدم رعایت قیمت های مصوب قبلی از سوی تولیدکنندگان آهن اسفنجی بودند و در مکاتبات متعدد آنها را به گران فروشی ۵ تا ۸ درصدی نسبت به قیمت مصوب متهم کرده بودند.

این درحالی است که واحدهای احیا از موضع دیگری صحبت کرده و فروش خود را مطابق با قیمت های مصوب اعلام می کنند. این تولیدکنندگان دلیل قیمت بالاتر آهن اسفنجی تولیدی خود را کیفیت بالاتر و تسهیلات در شرایط پرداخت واحدهای ذوب می دانند.

لازم به ذکر است در فرمول قبلی وزارت صمت، قیمت آهن اسفنجی به صورت ۵۰ درصد میانگین قیمت فروش شمش فولاد خوزستان در سه ماهه قبلی (براساس سامانه کدال) تعیین شده بود که در فرمول جدید علاوه بر تعیین بازه زمانی ۱۵ روزه، مبنای قیمت شمش فولاد خوزستان نیز از سامانه کدال به بورس کالا تغییر یافته است.

IMG ۲۰۱۸۰۱۱۰ ۱۷۰۲۱۴ 1

2

تاریخ انتشار : ۲۰ دی ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۸
شناسه مطلب : 16303
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی