آمار واردات و صادرات فولاد ایران در 10 ماهه سال 96 بر اساس گزارش انجمن فولاد: رشد ۸۹ درصدی صادرات فولاد ایران/ واردات محصولات فولادی ۲۴ درصد کاهش داشته است
گزارش 10 ماهه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درخصوص وضعیت صادرات و واردات در صنعت فولاد منتشر شد که براساس این گزارش آماری رشد 89 درصدی در صادرات فولاد میانی و 336 درصدی در آهن اسفنجی به چشم خورده درحالی که صادرات محصولات فولادی با افت 25 درصدی همراه بوده است.

به گزارش  چیلان ، آمارهای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نشان می دهد در ۱۰ ماهه امسال بالغ بر ۵ میلیون و ۳۶۷ هزار تن فولاد میانی شامل ۲ میلیون و ۴۱۴ هزار تن اسلب و ۲ میلیون و ۹۵۳ هزار تن بیلت و بلوم از کشور صادر شد که رشد مجموع اینها ۸۹ درصد و رشد اسلب ۱۳۰ و رشد بیلت و بلوم ۶۵ درصد بود.

صادرات آهن اسفنجی هم در ۱۰ ماهه امسال به ۵۶۷ هزار تن رسید که ۳۳۶ درصد بالاتر از رقم ثبت شده برای مدت مشابه سال قبل یعنی ۱۳۰ هزار تن است.

کل محصولات فولادی صادر شده از کشور هم در این مدت یک میلیون و ۱۸۵ هزار تن بود که ۲۵ درصد افت داشت. بیشترین افت صادرات در محصولات فولادی مربوط به صادرات ورق پوششدار با ۹۳ درصد افت و ورق گرم بالای ۳ میلیمتر با ۵۷ درصد افت بود.

حجم صادرات ورق گرم بالای ۳ میلیمتر ۴۳۴ هزار تن، میلگرد کلاف ۲۱۶ هزار تن، شاخه ۲۱۲ هزار تن، تیرآهن ۱۴۱ هزار تن، ورق گرم زیر ۳ میلیمتر ۵۶ هزار تن، ورق وششدار ۵۱ هزار تن و ورق سرد ۱۰ هزار تن بود که به ترتیب افت ۵۷ درصدی، رشد ۳۵۰ درصدی، رشد ۲۸ درصدی، افت ۱۴ درصدی، رشد ۵۵۹۰۰ درصدی، رشد ۱۰۴ درصدی و افت ۹۳ درصدی داشتند.

درخصوص واردات نیز باید گفت آمار انجمن فولاد نشان می دهد در بخش فولاد میانی افت ۷۶ درصدی وجود داشته و از ۱۸۶ هزار تن در ۱۰ ماهه پارسال به ۴۴ هزار تن رسیده است. البته در بخش فولاد میانی سهم اسلب ۲۲ هزار تن و افزایشی و در مقابل سهم بیلت و بلوم هم ۲۲ هزار تن اما کاهشی بوده است.

حجم محصولات فولادی وارد شده نیز در مدت مذکور یک میلیون و ۸۶۲ هزار تن بود که ۲۴ درصد افت نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت.

43 22

2

تاریخ انتشار : ۵ اسفند ماه ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۵
شناسه مطلب : 16914
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی