بازتاب افتتاح گندله سازی فولاد خراسان و احیاء مستقیم فولاد سبزوار در اینستاگرام رئیس جمهور
رئیس جمهور پس از حضور در خراسان رضوی و افتتاح دو طرح فولادی در این استان، در صفحه اینستاگام خود این دو رویداد را اطلاع سانی کرده است.

به گزارش  چیلان ، دکتر حسن روحانی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: روز گذشته ضمن حضور و بازدید از کارخانه پارس فولاد سبزوار، کارخانه آهن اسفنجی (واحد احیاء مستقیم) کارخانه پارس فولاد سبزوار با فناوری مهندسی ایرانی و ظرفیت تولید سالیانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی، افتتاح شد. بهره‌برداری از این کارخانه برای ۳۰۰ نفر به طور مستقیم و برای ۱۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم اشتغال زایی به دنبال دارد.

همچنین ضمن حضور و بازدید از مجتمع فولاد خراسان و افتتاح واحد گندله‌سازی، زنجیره تولید محصول در این مجتمع عظیم از معدن تا محصول نهایی تکمیل و به شکل رسمی افتتاح شد. ایجاد واحد گندله‌سازی با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن با استفاده حداکثری از توان مهندسی و ساخت داخل برای اولین بار در کشور و در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی انجام شده است. در واحد گندله‌سازی مجتمع فولاد خراسان حداقل ۵۰۰ شغل مستقیم و صدها فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد شده است.

همچنین در مراسمی و به صورت ویدئو کنفرانس، چند طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان نیز افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز شد؛ شامل گازرسانی به ۱۶۱ روستا، کارخانه تولیدی شیشه فلوت کاویان، پروژه سیمان غرب آسیا، ۱۹ طرح آبیاری تحت فشار به مساحت ۶۴۰۰ هکتار، کشتارگاه صنعتی دام و طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری به مساحت ۱۰ هزار هکتار.

2 131

2

تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۶
شناسه مطلب : 17877
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی