دعوت از رئیس جمهور برای حضور در راه‌اندازی کوره بلند شماره یک ذوب آهن
منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان که در نشست رئیس جمهور با تولیدکنندگان صنایع فولاد و پتروشیمی کشور حضور داشت، گفت: در این جلسه گزارشی از فعالیت‌های ذوب آهن ارائه شد و از حجت الاسلام و المسلمین روحانی برای حضور در افتتاحیه پروژه PCI و راه‌اندازی کوره بلند شماره یک ذوب آهن دعوت گردید.

به گزارش  چیلان ، منصور یزدی زاده، سخنان رئیس جهور را برای تولید کنندگان صنعت فولاد کشور جهت دستیابی به جهش تولید، بسیار دلگرم‌کننده دانست و برگزاری این جلسات را برای بررسی مشکلات بخش تولید کشور بسیار مهم ارزیابی کرد .

وی توجه ویژه رئیس جمهور به مشکلات تولید کنندگان و صدور دستورات لازم جهت پی گیری حل این مشکلات را از جمله نتایج مثبت این جلسه دانست و گفت: نتایج پی گیری این مشکلات به زودی اعلام می شود که می تواند برای رفع موانع بخش تولید کشور بسیار مهم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه ششم مردادماه در نشستی با تولید کنندگان و فعالان صنایع پتروشیمی و فولاد کشور با تاکید بر اینکه خوداتکایی در تولیدات ارزشمند بخش های پتروشیمی و فولاد، دستاوردی مهم برای کشور است، گفت: ۱۴ میلیارد دلار برای پیشبرد گام دوم توسعه در بخش پتروشیمی سرمایه گذاری کرده ایم و ۸ میلیارد دلار هم تاکنون برای جهش سوم که سال ۱۴۰۳ به نتیجه می رسد،سرمایه گذاری نمودیم.

رئیس جمهور ، اظهار داشت : صنعت فولاد برای پیشرفت خود در توسعه راه آهن و همچنین به عنوان مصرف کننده در صنعت آب کشور هم نقش خوبی ایفا نموده است.

صنعت فولاد و پتروشیمی ، ایستادگی در برابر تحریم را میسر ساختند
روحانی با قدردانی از تلاش همه فعالان در دو بخش فولاد و پتروشیمی اظهارداشت : این دو بخش به موقع ارز خود را برگردانده اند و اگر دولت افتخار می کند که در برابر آمریکا، تحریم و فشار خارجی ایستاده است، این ایستادگی در سایه کمک و تلاش همه تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و کارآفرینان مخصوصا در زنجیره فولاد و پتروشیمی امکان پذیر شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه شرکت های فولاد و پتروشیمی بار سنگینی در زمینه تولید و همچنین صادرات غیر نفتی بر دوش دارند، گفت: خوشبختانه محصولات تولیدی ما از نظر کیفیت قابل رقابت در بازار جهانی است و اگر کیفیت محصول بالا نباشد نمی توانیم در بازار رقابت کنیم.

روحانی تکمیل بودن زنجیره تولید را مورد تاکید قرار داد و گفت: در روند تولید محصول تا مصرف نهایی زنجیره تولید باید کامل باشد و خوشبختانه امروز در بخش اعظم محصولات بخش پتروشیمی و فولاد در کشور بی نیاز هستیم و روی پای خود ایستاده ایم و خود اتکایی و خودکفایی از دستاوردهای مهم این تولیدات ارزشمند در کشور بوده است.

2

تاریخ انتشار : ۸ مرداد ماه ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۸
شناسه مطلب : 32368
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی