اتابک در گفت و گو با چیلان از سیاست های کاوه پارس گفت:تناسب تولید در صنایع بالادست و پایین دست
هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس به همراه ۱۵ شرکت زیرمجموعه خود، در زمینه توسعه بهره برداری از ذخایر معادن فلزی و غیرفلزی و صنایع معدنی و نوسازی معادن و صنایع معدنی موجود فعالیت می کند و از ابتدای تاسیس در پروژه های متعددی در حوزه های فولاد، سیمان و آلومینیوم سرمایه گذاری کرده اند. چیلان به منظور آشنایی خوانندگان خود با فعالیت های این هلدینگ تخصصی، مصاحبه ای با سید محمد اتابک، مدیرعامل این مجموعه داشت و پیرامون پروژه های در دست اجرا در حوزه فولاد به گفت و گو با این فعال اقتصای پرداخت.

اتابک به  چیلان  درمورد طرح تولید کنسانتره هلدینگ کاوه پارس در منطقه سنگان گفت: طرح کنسانتره سازی گسترش صنایع معدنی کاوه پارس که یکی از زیرمجموعه های هلدینگ کاوه پارس می باشد در منطقه سنگان در حال اجرا است. این خط دارای ظرفیت ۲.۵ میلیون تن کنسانتره است که قابلیت ارتقا تا ۵ میلیون تن را خواهد یافت. این طرح در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی مطلوبی است و با پیشرفت خوبی در حال اجرا است. صندوق توسعه ملی شرایط این طرح را تصویب کرده و به بانک کشاورزی معرفی و اعلام نموده است. امیدوارم بانک ملی به سرعت این مصوبه را عملیاتی کند تا ادامه این طرح سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی به این سوال که شما در منطقه سنگان به جز طرح کنسانتره سازی چه طرح های دیگری را عملیاتی می کنید؟ توضیح داد: همان گونه که گفته شد برای طرح کنسانتره سازی هلدینگ کاوه پارس که در منطقه سنگان در حال اجرا است خط گندله نیز پیش بینی و در نظر گرفته شده است. زیرساخت های این طرح شامل گاز، برق و آب در حال انجام است و با تدبیر ایمیدرو توسط شرکتی که احداث شده تا کلیه زیرساخت های منطقه سنگان را تامین و فراهم نماید در حال تکمیل شدن است. با پیشرفت فیزیکی که این شرکت در تامین زیرساخت ها دارد انتظار می رود تا امسال که طرح ها به بهره برداری می رسند مشکلی پیش نیاید و زیرساخت ها نیز آماده باشند.

مدیرعامل هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس مشخصه بارز طرح ها و زنجیره های تعریف شده در هلدینگ کاوه پارس را چنین تشریح کرد: زنجیره معدن تا نورد فولاد در هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس با توجه به افتتاح برخی طرح ها مانند نورد ۶۰۰ هزار تنی کاوه اروند در ماه های پایانی سال گذشته و با حضور معاون اول رئیس جمهور تکمیل شده است. دو طرح اخیر هلدینگ کاوه پارس شامل نورد کاوه اروند و آلومینیوم مسجد سلیمان با هدف محرومیت زدایی و با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان راه اندازی شده تا شاهد افزایش اشتغال محلی و رونق اقتصاد منطقه باشیم. در واقع تناسب تولید در صنایع بالادست و پایین دست در کل مجموعه کاوه پارس حفظ شده و این یکی از ویژگی های طرح ها در هلدینک کاوه پارس است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود درخصوص فاز دوم فولاد کاوه جنوب پارس و زمان بهره برداری از آن به  چیلان  گفت: در محدوده ذوب در فولاد کاوه جنوب کیش فاز ۲ شامل خط تولید ۱.۲ میلیون تنی در حال اجرا است و پیش بینی می شود این خط امسال یا نهایتا اوایل سال ۹۸ وارد مدار تولید شود. با راه اندازی این خط ظرفیت تولید در فولاد کاوه جنوب واقع در بندرعباس به ۲.۴ میلیون تن خواهد رسید.

اتابکم در خاتمه در پاسخ به این پرسش که هلدینگ کاوه پارس در طرح ادغام واحدها در جنوب کشور چه نقشی خواهد داشت؟ اظهار داشت: هلدینگ کاوه پارس از ابتدا موقعیت یابی مطالعه شده ای در طرح ها و مجموعه ها داشت. برای مثال هم مجموعه فولاد اروند که در کنار آب های آزاد و خطوط ریلی واقع شده تا امر صادرات به درستی صورت گیرد. درخصوص فولاد کاوه جنوب کیش نیز چنین است که این طرح نیز مشابه کاوه اروند بوده و قادریم هم از مزیت آب های آزاد چه برای صادرات و چه از طریق آب شیرین کن جهت مصارف کارخانه استفاده نماییم. لذا کارخانه ها و واحدهایی که قصد ادغام با طرح های هلدینگ کاوه پارس را دارند باید شرایطی همانند ما را داشته باشند تا بتوان مباحث ادغام را به جلو برد. در راستای ادغام واحدها جلساتی برگزار شده و مذاکراتی صورت گرفته اما هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

2

تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۶
شناسه مطلب : 17887
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی