فعالیت ۲ کارخانه فولاد قزوین و آرمان شفق موقتا متوقف شد/بلاتکلیفی دست‌کم ۳۰۰ کارگر
دو کارخانه «فولاد قزوین» و «آرمان شفق» بعد از ۱۲ سال فعالیت‌؛ از روز گذشته (10 خرداد ماه) موقتا فعالیت خود را متوقف کردند.

به گزارش  چیلان ، دو کارخانه فولاد قزوین و آرمان شفق که دست‌کم ۱۲ سال از آغاز فعالیتشان می‌گذرد؛ از روز گذشته (۱۰ خرداد ماه) موقتا متوقف شدند و در نتیجه دست‌کم ۳۰۰ کارگر بیکار شدند.

در خصوص علت توقف فعالیت این دو واحد صنعتی گفته می‌شود که مسئولیت اداره دو کارخانه «فولاد قزوین» و «آرمان شفق» از مرداد ماه سال قبل توسط اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری شهرستان تاکستان به یک سرمایه‌گذار اجاره داده شده بود که صبح امروز قبل از اتمام قرارداد؛ فعالیت این دو مجموعه به دلیل متعهد نبودن بخش خصوصی به تعهداتش متوقف می‌شود.

منابع کارگری با بیان اینکه کسی پاسخگوی کارگرانی که روز گذشته با بسته شدن درهای محل کارشان، بیکار شده‌اند، نیست؛ افزودند: به همین دلیل جمعی از کارگران در اعتراض به وضعیت شغلی خود، صبح امروز (پنج شنبه ۱۰خرداد ماه) مقابل ساختمان‌های کارخانه تجمع کرده‌ و از مسئولان دولتی به‌ویژه اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری شهرستان تاکستان درخواست رسیدگی کردند.

ظاهرا کارگران این دو واحد صنعتی تا مشخص شدن وضعیت کارخانه‌ها و واگذاری آنها به سرمایه‌گذار جدید بلاتکلیف هستند اما این کارگران به استناد به ماده ۱۲ قانون کار از اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری تاکستان توقع دارند تا در مقام کارفرمای اصلی پاسخگوی وضعیت شغلی ومطالبات معوقه آن‌ها باشد.

کارگران دو کارخانه «فولاد قزوین» و «آرمان شفق» که از مدیریت اجاره‌ای قبلی دست‌کم یک ماه طلب مزدی دارند در خاتمه می‌گویند: پیش از ورود کارفرمای جدید از مالک قبلی کارخانه حدود ۷ ماه طلبکار بودیم.

کارگران مدعی شدند؛ با واگذاری این دو واحد صنعتی به کارفرمای جدید مشکلات‌مان نسبت به قبل چند برابر شده و در نتیجه هرچند وقت یکبار کارگران برای پیگیری وضعیت کارخانه و وصول مطالبات معوقه خود دست به اعتراض صنفی می‌زنند.

سیدمجید موسوی (رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان تاکستان) با تایید خبر مشکلات کارگران این دو واحد تولیدی گفت: در حال حاضر اداره تصفیه و امور ورشکستگی درباره این کارخانه و کارگرانش تصمیم‌گیری می‌کند.

به گفته وی، بخشی از مشکلات کارگران مربوط به مطالبات عقب افتاده مزدی مالک قبلی و فعلی می‌شود و در حال حاضر یک ماه از پیمانکار فعلی و دست‌کم ۶ ماه از مالک قبلی طلبکارند.

وی افزود: چند وقتی است اداره تصفیه و امور ورشکستی پیگیر مشکلات دو کارخانه فولاد قزوین و آرمان شفق است که امیدواریم مشکلات به زودی برطرف شود.

2

تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۷
منبع : ایلنا
شناسه مطلب : 18330
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی