قیمت الکترود گرافیتی کماکان بالا می ماند
از جمله دغدغه های این روزهای گروه فولاد، بحث هزینه های مرتبط با الکترود گرافیتی است. در سال گذشته تولیدکنندگان این محصول شاهد رشد 10 برابری در قیمت این محصول بودند.

به گزارش  چیلان ، قیمت الکتورد گرافیتی که پیش از این ۲۳۰۰ تا ۲۵۴۰ دلار معامله می شد با رشد فزاینده ای به ۲۳۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار رسید.

حتی در ماه ژانویه ۲۰۱۸ قیمت هایی در حدود ۲۵۰۰۰ تا ۳۱۰۰۰ دلار نیز شنیده شد.

افزایش ۱۰ برابری قیمت‌ها در چین با بسته شدن اجباری حدود ۲۰ درصد از ظرفیت الکترودهای گرافیتی آغاز شد که بلافاصله منجر به تداخل در بازارهای داخلی و خارجی گردید.

این امر به طور جدی خریداران خارجی را تحت‌تاثیر قرار داد زیرا چین ۵۱.۳ درصد از کل حجم الکترودهای گرافیتی در جهان را در سال گذشته تولید کرده‌است.

کشورهای آمریکا، روسیه و ترکیه بزرگترین خریداران الکترود از چین می باشند.

تقاضای جهانی برای الکترود گرافیتی که تبدیل به طلای جدیدی در صنعت فولاد شده (اینجا)، از نیمه دوم سال ۲۰۱۷ افزایش یافت. این امر به دلیل افزایش آلودگی و روی آوردن فولادسازان به تولید فولاد به روش کوره های قوس الکتریکی و همچنین تعطیلی برخی واحدهای تولید الکترود گرافیتی است.

ترکیه در سال۲۰۱۷ جهت جلوگیری از کمبود این محصول میزان واردات خود از چین را ۴۶ درصد افزایش داد. این امر باعث شد تا سایر خریداران نیز اقدام به ثبت سفارش خرید در حجم های زیاد برای دوره های آتی کنند.

افزایش هزینه های مواد اولیه در تولید این محصول از جمله دلایلی است که باعث شده تا قیمت الکتورد گرافیتی کماکان بالا بماند.

گفته می شود تولید کنندگان مواد اولیه بصورت مصنوعی کمبود مواد اولیه را در بازار ایجاد کرده اند تا بتوانند قیمت را در سطوح فعلی نگه دارند.

2

تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۶
منبع : مبین تحلیل
شناسه مطلب : 18348
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی