عدد خبر ۱۳۶
چیلان در بولتن اخبار فولاد شماره 136 به گزارش عملکرد سه ماهه اول سال 97 شرکت های فولادی حاضر در بورس در قالب عدد خبر پرداخته است.

۱۳ درصد رشد تولید در فولاد هرمزگان

فولاد هرمزگان در سه ماهه اول امسال به تولید ۳۸۴ هزار تن اسلب رسید که ۱۳ درصد بالاتر از سه ماهه اول سال قبل یعنی ۳۴۰ هزار تن بود. این شرکت در سه ماهه اول امسال موفق به تولید ۳۸۴ هزار تن و فروش ۲۵۵ هزار تن اسلب شده بود. علی رغم رشد تولید، فروش شاهد افت بوده و با کاهش ۲۵ درصدی همراه است که البته ارزش فروش رشد داشت چراکه هر کیلوگرم اسلب فولاد هرمزگان در سه ماهه اول سال قبل به طور میانگین ۱۵۵۲ تومان فروخته شد درحالی که امسال به ۲۲۴۳ تومان فروخته شده بود.

۸۰ درصد رشد درآمد صبانور به دلیل تولید محصول با ارزش افزوده بالاتر

شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور در سه ماهه اول امسال موفق به تولید ۵۲ هزار تن گندله شد درحالی که در مدت مشابه سال قبل این محصول در این شرکت تولید نمی شد. این شرکت در دوره سه ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۹۷ موفق به تولید ۴۳۱ هزار تن سنگ آهن دانه بندی شده و ۲۷۶ هزار تن کنسانتره نیز شده است. این درحالی است که تولید سنگ آهن دانه بندی و کنسانتره شرکت در مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲۴۰ هزار تن و ۲۳۱ هزار تن بود. آمار فروش نیز حکایت از این دارد که فروش کنسانتره و گندله در مدت مذکور به ترتیب ۲۸۳ هزار تن و ۴۴ هزار تن بود درحالی که فروش سنگ آهن دانه بندی و کنسانتره در مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲۰ هزار تن و ۲۷۰ هزار تن بود اارزش فروش توسعه معدنی و صنعتی صبا نور نیز نشان داد این شرکت براساس عملکرد ۳ ماهه مبلغ ۱۰۱ میلیون تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۵۱ میلیون تومان بود ۸۰ درصد رشد داشته است.

۲۰۰ تومان اختلاف قیمت شمش ارفع در اردیبهشت و خرداد

آهن و فولاد ارفع براساس گزارش سه ماهه خود موفق به تولید ۱۹۷ هزار تن شمش فولادی شد که ۴۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۹۶ است. آمارها نشان می دهد ارفع در سه ماهه اول سال درمجموع موفق به فروش ۲۰۵ هزار تن شمش شد که ۱۱۱ هزار تن آهن فروش داخلی و ۹۴ هزار تن نیز صادراتی بوده است. این درحالی است که ارفع در مدت مشابه سال قبل ۱۴۵ هزار تن شمش فولاد فروخته بود. ارزش فروش هر کیلوگرم شمش فولاد ارفع در سال گذشته ۱۲۸۷ تومان بود اما امسال فروش داخلی به ۲۲۸۹ تومان و فروش صادراتی به ۲۰۸۲ تومان رسید که این به معنای رشد ۷۸ درصدی قیمت ها نسبت به سال قبل است. البته ارفع نسبت به میانگین قیمت اردیبهشت ماه نیز رشد را مشاهده کرد به گونه که قیمت از ۲۱۵۷ تومان در اردیبهشت به ۲۳۵۷ تومان در خرداد رسید.

۸۲ درصد فروش گل گهر به گندله اختصاص دارد

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در سه ماهه اول امسال ۷ میلیون و ۳۵۳ هزار تنی کنسانتره و گندله تولید کرد که تقریبا بیش از ۴میلیون تن آن کنسانتره و مابقی گندله بوده است. حجم فروش این شرکت در مدت مذکور نیز نشان می دهد، حجم فروش ۳ میلیون و ۷۰۸ هزار تن بود که کمی بیشتر از ۳ میلیون تن گندله آن هم از نوع فروش داخلی بوده چراکه حجم عظیمی از کنسانتره این شرکت در واحدهای گندله سازی مورد استفاده قرار می گیرند. گفتنی است، تولید کنسانتره و گندله در سه ماهه امسال بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود چراکه کنسانتره سال قبل درمجموع بالغ بر ۳ میلیون تن و گندله ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار تن بود و فروش نیز در کنسانتره به ۶۶۳ هزار تن و گندله به ۲ میلیون و ۶۲۹ هزار تن رسیده بود.

56 33

2

تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۰
شناسه مطلب : 19379
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی