بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و چین درباره برجام؛ به آن پایبند می‌مانیم
اتحادیه اروپا و چین در بیانیه مشترک خود بعد از نشست امروز در پکن اعلام کردند که به تعهداتشان در برجام پایبند می‌مانند و این توافق را یک دستاورد مهم دیپلماتیک نامیدند.

به گزارش  چیلان ، بعد از نشست نمایندگان اتحادیه اروپا و چین در پکن، طرفین بیانیه‌ای را برای همکاری مشترک در زمینه‌های متعدد منتشر کردند.

بر اساس بیانیه پایانی این نشست که در سایت پارلمان اتحادیه اروپا منتشر شده، طرفین توافق کردند همکاری استراتژیک جهانی را عمیق‌تر کنند و شهروندان خود را در قلب این همکاری استراتژیک قرار دهند.

همچنین در این بیانیه آمده است، گفت‌وگوهای خوبی در همکاری‌های امنیتی و خارجی میان دو طرف وجود داشت.

«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا و «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا به نمایندگی از این اتحادیه و «لی که‌کیانگ» نخست وزیر چین به نمایندگی از این کشور، در نشست مشترک حضور داشتند.

براساس این گزارش، اتحادیه اروپا و چین در بیانیه مشترکشان گفتند، برجام یک ابزار کلیدی در معماری عدم اشاعه هسته‌ای جهانی و دستاورد دیپلماتیک مهمی است که شورای امنیت سازمان ملل آن را تایید کرده است.

طرفین یادآور شدند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به تعهداتش در رابطه با مسئله هسته‌ای را انجام داده است و اتحادیه اروپا و چین، تعهد خود برای ادامه اجرای کامل و موثر برجام را اعلام کردند.

2

تاریخ انتشار : ۲۵ تیر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۹
منبع : فارس
شناسه مطلب : 19573
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی