براساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:صادرات فولاد ایران به ۲.۵ میلیون تن نزدیک شد
بررسی آمارهای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران مربوط به سه ماهه اول نشان می دهد که صادرات فولاد میانی و محصولات فولادی ایران به 2.5 میلیون تن نزدیک و به حدود یک میلیون و 487 هزار تن رسید.

به گزارش  چیلان ، آمارهای سه ماهه انجمن فولاد گویای رشد ۱۱۱ درصدی در صادرات محصولات فولادی و ۹ درصدی در صادرات فولاد میانی است. حجم صادرات فولاد میانی یک میلیون و ۸۵۴ هزار تن گزارش شده که از این میزان یک میلیون و ۵۱ هزار تن بیلت و بلوم و ۸۰۳ هزار تن اسلب می باشد.

صادرات اسلب ۱۵ درصد افت داشته در حالی که صادرات بیلت و بلوم رشد ۴۰ درصدی را نشان می دهد.

همچنین آمارها نشان می دهد در تمامی محصولات صادراتی رشد به چشم می خورد. در مجموع در بهار ۹۷ بالغ بر ۶۳۳ هزار تن انواع محصولات فولادی از کشور صادر شد که ۱۵۲ هزار تن آن میلگرد شاخه، ۱۵۱ هزار تن ورق گرم بالای ۳ میلی متر، ۱۳۹ هزار تن میلگرد کلاف، ۹۱ هزار تن ورق گرم زیر ۳ میلی متر، ۴۶ هزار تن تیرآهن، ۱۷ هزار تن ورق پوششدار و در نهایت ۸ هزار تن ورق سرد بود.

بیشترین رشد صادرات در بخش ورق گرم زیر ۳ میلی متر و بعد از آن ورق گرم بالای ۳ میلی متر بود.

البته رشد صادرات ورق سرد ۱۰۰ درصد، میلگرد کلاف ۷۶ درصد، ورق پوششدار ۵۵ درصد و میلگرد شاخه ۴۱ درصد بود درحالی که در بخش تیر آهن افت ۲ درصدی صادرات به چشم می خورد.

در صادرات آهن اسفنجی نیز کشور افت ۲۱ درصدی صادرات را ثبت کرد چراکه صادرات از ۲۲۴ هزار تن در سه ماهه پارسال به ۱۷۸ هزار تن در بهار ۹۷ رسید.

انجمن جهانی فولاد همچنین در آمارهای خود آورده واردات فولاد میانی نسبت به پارسال تغییری نداشته اما در بخش محصولات فولادی افت ۵۳ درصدی داشته است.

واردات محصولات فولادی از ۶۲۳ هزار تن در بهار ۹۶ به ۲۹۳ هزار تن در بهار ۹۷ رسیده است.

بیشترین حجم کالای وارد شده ورق گرم زیر ۳ میلی متر به میزان ۲۵۳ هزار تن و سپس ورق سرد به میزان ۱۶۳ هزار تن بود.

واردات فولاد میانی نیز بدون تغییر نسبت به سال قبل ۶ هزار تن بود.

amar2 2 amar22 1

2

تاریخ انتشار : ۶ مرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۸
شناسه مطلب : 19761
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی