بیانیه مهم اتحادیه اروپا درباره آینده روابط اقتصادی با ایران
کمیسر خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه عمیقا نسبت به اعمال تحریم‌های مجدد آمریکا بر ضد ایران ابراز تاسف کردند.

به گزارش  چیلان  به نقل از پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، در این بیانیه آمده است: برجام دارد کار می‌کند و به اهداف خود می‌رسد؛ به ویژه آن که سازمان بین‌المللی انرژی اتمی در ۱۱ گزارش متوالی اخیر خود بر پایبندی ایران به تعهداتش تاکید کرده است. اتحادیه اروپا از ایران انتظار دارد تا در چارچوب برجام به انجام تعهداتش ادامه دهد.ر

داین بیانیه آمده است: لغو تحریم‌های اتمی بخشی ضروری از این توافق محسوب می‌شود که نه تنها بر روابط اقتصادی و تجاری با ایران تاثیر مثبت داشته، بلکه مهم‌تر از آن بر زندگی مردم ایران تاثیرگذار بوده است. اتحادیه اروپا طبق قوانین اتحادیه و قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل از شرکت‌های دارای روابط تجاری با ایران حمایت می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: به همین دلیل اتحادیه اروپا مقررات مسدودکننده خود را به‌روزرسانی کرد و این قوانین از هفتم ماه اوت (فردا) به منظور محافظت شرکت‌های اروپایی دارای تجارت مشروع با ایران در برابر تحریم‌های فرامرزی آمریکا اجرایی می‌شود.

طرف‌های باقی مانده در برجام متعهد می‌شوند به همکاری با یکدیگر بر سر نگهداری و ایجاد کانال‌های مالی کارآمد با ایران و تداوم صادرات نفت و گاز این کشور ادامه دهند. به گفته این بیانیه این اتحادیه به همکاری با کشورهای دیگر که متمایل به حفظ برجام و روابط اقتصادی با ایران هستند، ادامه خواهد داد.

2

تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۶
منبع : ایسنا
شناسه مطلب : 20051
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی