ذوب آهن محدودیتی در تامین ریل متروی اصفهان ندارد
ذوب آهن اصفهان قادر به تامین نیاز متروی اصفهان است چراکه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار  چیلان ، منصور یزدی زاده، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، اظهار کرد: تا پیش از این، تولید ریل در کشور وجود داشته، اما مطابق استانداردهای اروپا نبود که خوشبختانه به این مهم دست پیدا کرده ایم.

وی ابراز امیدواری کرد: ذوب آهن اصفهان بتواند نیاز متروی اصفهان را برآورده کند، چراکه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تاکید کرد: ذوب آهن اصفهان در تولید فولاد پیشتاز است. با وجود اینکه برخی معتقد به فرسوده شدن بخش های مختلف این کارخانه هستند، اما باید بگوییم نوسازی های بسیاری انجام شده و از نظر فنی و تکنیکی مشکلی نداریم.

یزدی زاده ویژگی های بارز ذوب آهن را رعایت استانداردهای زیست محیطی اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه فولاد یک صنعت آلوده کننده است، در ذوب آهن، از آخرین تکنولوژی های کاهنده آلایندگی استفاده می شود.

وی با بیان اینکه موضوع آب در صنعت فولاد از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطر نشان کرد: هدف گذاری اصلی ذوب آهن، استفاده بهینه از منابع آبی است و به منظور صرفه جویی در مصرف آب، استفاده از پساب شهرهای همجوار در فرآیند تولید را در دستور کار قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه مصرف آب در زمانی که سنگ بنای ذوب آهن گذاشته شد، یک متر مکعب در ثانیه بود، اما اکنون این رقم به ۳۳ درصد رسیده است، گفت: با صرفه جویی های صورت گرفته توانستیم عدد را به کمتر از ۷ لیتر کاهش دهیم، با این حال، در نظر داریم رقم استفاده را به کمتر از ۵ لیتر برسانیم که در مقایسه با دیگر صنعت ها مانند کشاورزی رقمی ناچیز است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان افزود: صرف نظر از تحریم، بزرگترین چالش فولاد تامین الکترود و مشکل عمده ذوب آهن تامین زغال است و امیدواریم بتوانیم این مشکلات را رفع کنیم.

2

تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۱
منبع : ایسنا
شناسه مطلب : 20097
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی