دردیدار اعضای هیات مدیره  انجمن زغال سنگ ایران با مدیر عامل صدر تامین/ اعلام آمادگی تاصیکو برای  همکاری با انجمن
 در دیداررییس و اعضای هیات مدیره  انجمن زغال سنگ ایران با مدیر عامل تاصیکو ، مقرر شد کارگروهی برای ترسیم نقشه  همکاری‌ها تشکیل و زمینه تامین  زغال سنگ برای نیاز داخل  ایجاد شود.

 

به گزارش  چیلان ،  در دیداررییس و اعضای هیات مدیره  انجمن زغال سنگ ایران با مدیر عامل تاصیکو ، مقرر شد کارگروهی برای ترسیم نقشه  همکاری‌ها تشکیل و زمینه تامین  زغال سنگ برای نیاز داخل  ایجاد شود.

هیات مدیره انجمن زغال سنگ ایران متشکل از آقایان هاشمی زاد ، حمدی ، دادوند، هاشمی ، نائیجی وخانم  بصیرانی یک شنبه ۲۶ تیر با حضور در محل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین ، با امیر حسین نادری مدیرعامل تاصیکو  دیدار و گفت‌وگو کردند و ضمن تأکید طرفین بر حمایت از معدن کاران در راستای ایجاد زنجیره ارزش در کشور، مقرر شد کارگروهی برای ترسیم نقشه  همکاری‌ها تشکیل و زمینه تامین  زغال سنگ برای نیاز داخل  ایجاد شود.

در این دیدار هاشمی زاد رئیس انجمن زغال سنگ ایران  گفت : در چند سال اخیر معادن زغال سنگ حال روز خوبی نداشتند، علی زغم ذخیره ۲ /۱ میلیارد تنی زغالسنگ ایران ، متاسفانه  سال گذشته به دلیل کاهش تولید حدود یک میلیون ششصد میلیون تن زغالسنگ با ارزش حدود ۶۰۰ میلیون دلار وارد کشور شده است و علی زغم تنگنا های ارزی کشور اختصاص ۶۰۰ میلیون دلار ارز به کالایی که ایران ذخایر غنی داشته و میتواند صادر کننده این محصول باشد تنها یک علت دارد و آن هم عدم برنامه ریزی و رها کردن این حوزه مهم معدنی در چند سال اخیر . با توجه به روند کاهشی تولید زغالسنگ حیات صنایع فولاد که باسیستم کوره بلند کار میکنند نیز به خطر افتاده است .

هاشمی زاد افزود :مهم ترین بحران این حوزه را که منجر به منحنی کاهش تولید و افزایش واردات شده است را ضریب قیمت گذاری این محصول است که با قیمت فعلی زغال سنگ، هر نوع سرمایه گذاری جدید غیر اقتصادی می باشد و اگر قرار است حرکتی در راستای افزایش تولید صورت گیرد یک راه حل بیشتر ندارد و آن هم اقتصادی کردن تولید به منظور جذب سرمایه است.

دکتر نادری مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین نیز در این دیدار  گفت: با توجه به اینکه تاصیکو بزرگترین مصرف کننده زغال سنگ کشور  می باشد آمادگی داریم با همکاری انجمن زغال سنگ ایران  در قالب برنامه های میان مدت و بلند مدت در جهت افزایش تولید از معادن فعلی و همچنین تجهیز و راه اندازی معادن جدید با اقتصادی کردن تولید زغال سنگ اقدام نماییم.

نادری در ادامه افزود تاصیکو به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری در صنایع معدنی و بازار سرمایه خود را  مسئول در زمینه شناسایی و حمایت از سرمایه انسانی  در این صنعت می داند و برنامه های حمایتی مانند تبادل دانش با دانشگاه های و  اعزام نیروهای نخبه برای یادگیری و انتقال تکنولوژی هایتک را دارد.

مدیر عامل تاصیکو حمایت از طرح های تحقیقاتی دانش بنیان که راهکار چالش های موجود در صنعت زغال سنگ کشور هستند ( مانند گوگرد زدایی ، روشهای جدید فرآوری خشک و … ) را از جمله ماموریت های تاصیکو به شرکت های زیر مجموعه خود دانست .

در همین راستا  موارد ذیل به عنوان سرفصل های همکاری هلدینگ صدر تامین و انجمن زغالسنگ ایران مورد تایید قرار گرفت

  • در جهت جذب سرمایه در این بخش فرمول قیمت گذاری از ۵ /۲۶ درصد فعلی تجدید نظر شود، زیرا تجهیز معادن زغال سنگ جدید  با قیمت فعلی اقتصادی نمی باشد و به همین دلیل سرمایه گذاری و آماده سازی های معادن جدید تعلیق شده است .
  • ایجاد ارزش افزوده در زنجیره انتهایی شرکت های تابعه تاصیکو و اختصاص سهمی  از این افزایش ارزش ، به  جهش تولید در معادن زغال سنگ کشور
  • تهیه ی مدلهای مختلف همکاری ، جهت سرمایه گذاری در آماده سازی معادن زغالسنگ که بخش اصلی نقدینگی مورد نیاز در معادن را شامل می شود به انجمن زغال سنگ ایران محول شد .

جلسات بعدی با حضور شرکت های تابعه تاصیکو و انجمن زغال سنگ ایران به منظور اجرایی شدن پیشنهادات برگزار می شود

2

تاریخ انتشار : ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۵
شناسه مطلب : 43286
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی