اولین عرضه فولاد اکسین در بورس کالا/ دستورالعمل وزارت صمت تجار را از بازار فولاد ایران دور می کند
کارشناسی خوبی بر روی دستورالعمل تنظیم بازار فولاد انجام نشده و اگر کار به همین منوال پیش برود بازرگانان دیگر علاقه ای به فعالیت در بازار فولاد نخواهند داشت.

به گزارش  چیلان ، عبدالرضا محمودپور، مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت در اهواز با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد مواد اولیه مصرفی ما تولید داخلی هستند، گفت: شرکت فولاد اکسین خوزستان برای اولین بار محصولات خود را در بورس کالای ایران عرضه می‌کند زیرا یکی از راه‌های نجات بنگاه‌های اقتصادی ارائه محصولات در بورس کالا و خرید مواد اولیه از آن است.

محمود پور در خصوص بخشنامه جدید وزات صنعت، معدن و تجارت و دستورالعمل قیمت گذاری دستوری این وزارتخانه افزود: وزارت صمت طی بخشنامه ای کلیه محصولات مرتبط با زنجیره ارزش فولاد را قیمت گذاری نموده که شاید برای حمایت از مصرف کنندگان نهائی کالا باشد اما باعث فاصله گرفتن تولیدکنندگان کالا از فضای رقابتی می شود.

وی افزود: اگر قیمت گذاری ها کارشناسی شده و با کسب نظر از تولیدکنندگان و طی جلسات منسجم تعیین می شد، تولیدکنندگان فولادی از این دستورالعمل حمایت بیشتری می کردند ولی فضا نباید ضد تولیدکننده یا مصرف کننده باشد.

مدیرعامل فولاد اکسین ادامه داد: به نظر می رسد پیش از اجرا، کارشناسی خوبی روی این دستورالعمل انجام نشده و اگر کار به همین منوال پیش برود بازرگانان دیگر علاقه ای به فعالیت در بازار فولاد نخواهند داشت.

2

تاریخ انتشار : ۷ شهریور ماه ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۷
شناسه مطلب : 20653
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی