گزارش چیلان از سوددهی شرکت های فولادی در بورس
شرکت های فولادی گزارش عملکرد 6 ماهه خود در بورس را منتشر کردند که گزارش های ارائه شده و بررسی سودآوری شرکت‎ها، نشان از سالی خوش برای سهامداران این شرکت ها دارد و تمام فولادسازان نیمی از سال 97 را با افزایش در مبلغ سود سپری کردند.

به گزارش  چیلان ، بررسی های بورس نیوز نشان می دهد شرکت های فولادساز حاضر در بورس در ۶ ماهه اول سال ۹۶ بیش از ۳۲ هزار میلیارد ریال سود خالص در کارنامه خود ثبت کردند که این رقم در ۶ ماهه نخست سال ۹۷ به رقمی فراتر از ۶۸ هزار میلیارد ریال رسید.

همان‎طور که انتظار می‎رود، در این گروه، فولاد مبارکه بالاترین میزان سود خالص معادل ۳۹۳۶۷ میلیارد ریال را دارد و فولاد هرمزگان و فولاد خوزستان به ترتیب با کسب سود ۱۲۵۲۷ و ۱۱۴۲۳ میلیارد ریالی، در رده‎های بعدی قرار گرفته اند.

در این میان، فولاد هرمزگان در دوره جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، با ثبت رشد خیره‎کننده ۹۵۲ درصدی خودنمایی کرد. فولاد خوزستان هم با ۷۵ درصد، کمترین میزان رشد را دارد.

سود ۵۳ تومانی فولاد مبارکه برای هر سهم در نیمه اول سال/ افزایش ۷۴ درصدی سود فولاد مبارکه اصفهان

فولاد مبارکه اصفهان در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۹۷ به ازای هر سهم ۵۳۳ ریال سود معادل ۳۹ هزار و ۹۶۷ میلیارد ریال سود خالص محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۴ درصد رشد داشته است.

افزایش سود هر سهم عمدتا بخاطر افزایش ۴۷ درصدی فروش و افزایش ۶۳۴ درصدی سایر درآمدهای عملیاتی می باشد.

فولاد مبارکه در ۶ ماهه پارسال ۳۰۶ ریال سود به ازاری هر سهم معادل ۲۲ هزار و ۹۵۵ میلیارد ریال سود خالص محقق کرده بود.

همانگونه که مطرح گردید این شرکت براساس عملکرد ۶ ماهه مبلغ ۳۹ هزار و ۹۶۶ میلیارد ریال سود خالص محقق کرده است.

تحقق سود ۷۵ ریالی ذوب آهن در نیمه اول سال/ افزایش ۵۱ درصدی فروش دلیل شناسایی سود توسط “ذوب” عنوان می شود

شرکت ذوب آهن اصفهان در ۶ ماهه منتهی به شهریور ١٣٩٧ به ازای هر سهم ٧۵ ریال سود معادل ٢۴٩ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرد و این درحالی است که شرکت در مدت مشابه سال قبل ۳۶ ریال معادل ۱۸۴ میلیارد تومان زیان شناسایی کرده بود.

افزایش ۵۱ درصدی فروش، عمده دلایل شناسایی سود نسبت به مدت مشابه سال قبل می باشد.

نکته مهم در گزارش شرکت ذوب آهن اصفهان، وضعیت املاک و تهاتر بدهی های بانکی آن می باشد که تحقق این امر سبب تغییرات مثبت قابل توجهی در صورت های مالی ذوب آهن به خصوص کاهش هزینه های مالی و افزایش شدید سود خالص خواهد شد.

شرکت ازجمله برنامه های خود برای ادامه سال را برنامه ریزی برای بازاریابی و فروش محصولات با ارزش افزوده، حفظ و توسعه سهم بازار و دستیابی به بازار هدف جدید وھمچنین فروش بصورت شناور (تلفیقی از داخلی وخارجی) با توجه به شرایط تحریم در پیش رو و وضعیت بازارھای داخلی وخارجی عنوان کرده است.

تحقق سود ۴۷ تومانی گل گهر برای نیمه اول سال

بررسی گزارش شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در کدال نشان داد این شرکت در نیمه اول سال ۴۷ تومان سود محقق کرده است.

گل گهر با نماد “کگل” در تابستان ۹۷ موفق به کسب سود خالص۹۲۳ میلیارد تومانی شد که رشد ۲۱ درصدی نسبت به فصل بهار داشت.

این شرکت در تابستان سال جاری نسبت به بهار امسال شاهد افت ۶ درصدی حاشیه سود ناخالص به دلیل رشد ۲۶ درصدی بهای تمام شده در مقابل رشد ۱۲ درصدی فروش بوده است.

از لحاظ عملیاتی تغییر محسوسی در تابستان نسبت به بهار مشاهده نمی شود و رشد ۲۱ درصدی سود خالص به دلیل شناسایی ۱۶۶ میلیارد تومان درآمد ناشی از فروش سرمایه گذاری در تابستان بوده است.

گفتنی است، در مقایسه با ۶ ماهه ابتدایی سال گذشته سود خالص ۱۴۲ درصد رشد داشته است.

گل گهر در نیمه اول امسال ۴۶۸ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده که ۱۰۲ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل یعنی ۲۳۱ ریال است. این شرکت در سال مالی قبل ۷۰۴ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده بود.

فولاد هرمزگان ۷۵۶ ریال بیشتر از پارسال سود محقق کرد/ سود هر سهم “هرمز” در نیمه اول سال ۸۳۵ ریال اعلام شد

فولاد هرمزگان جنوب در دوره ۶ ماهه منتهی به۳۱ شهریور ماه ۹۷ به ازای هر سهم ۸۳۵ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۷۹ ریال بود، ۹۵۷ درصد رشد داشته است.

دلیل رشد سهام فولاد هرمزگان عمدتا بخاطر افزایش ۳۹ درصدی فروش و نیز افزایش ۴,۹۱۲ درصدی سایر درآمدهای عملیاتی می باشد.

فولاد هرمزگان در نیمه اول سال بالغ بر ۱۲ هزار و ۵۲۶ میلیارد ریال سود خالص کسب کرد که از هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال سال گذشته ۹۵۲ درصد بالاتر است.

این شرکت در گزارش عملکرد ۶ ماهه خود تولید محصولات ویژه با ارزش افزوده بالا را در مدت مذکور از برنامه های با اهمیت شرکت دانست.

رشد ۲۰۲ درصدی سود هر سهم فولاد کاوه جنوب کیش در نیمه اول سال جاری

فولاد کاوه جنوب کیش در دوره ۶ ماهه منتهی به۳۱ شهریور ماه ۹۷ به ازای هر سهم ۲۸۷ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰۲ درصد رشد داشته که عمدتا بخاطر افزایش ۹۹ درصدی فروش می باشد.

این شرکت براساس عملکرد ۶ ماهه برای سال مالی ۹۷ مبلغ ۲ هزار و ۸ میلیارد ریال سود خالص محقق کرده است.

تحقق سود ۷۹ تومانی فولاد خوزستان برای سهامداران

فولاد خوزستان در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه سال ۹۷ به ازای هر سهم ۷۸۹ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد رشد داشته که عمدتا بخاطر افزایش ۴۷ درصد فروش می باشد.

این شرکت براساس عملکرد ۶ ماهه برای سال مالی ۹۷ مبلغ ۱۱ هزار و ۴۲۳ میلیارد ریال سود خالص محقق کرده است. فولاد خوزستان به جهت محدویت های ناشی از بخشنامه های مصوب وزارت صمت از اهداف خود باز ماند و علی رغم اینکه می توانست عمرکلد مطلوب تری را به ثبت برساند تنها رشد محدودی را به ثبت رساند.

رشد ۲۲۰ درصدی سود هر سهم فولاد امیرکبیر کاشان

فولاد امیرکبیر کاشان در دوره ۶ ماهه اول ۹۷ به ازای هر سهم ۶۴۶ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲۰ درصد رشد داشته که عمدتا بخاطر افزایش ۶۳ درصدی فروش می باشد.

این شرکت براساس عملکرد ۶ ماهه برای سال مالی ۹۷ مبلغ ۵۵۴ میلیارد ریال سود خالص محقق کرده است.

2

تاریخ انتشار : ۷ آبان ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۴
شناسه مطلب : 22066
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی