کاهش ۳ درصدی رقابت در عرضه ورق گرم فولاد مبارکه/ پوشش تقاضای ورق گرم در بورس کالا از ۶۶ درصد به ۸۰ درصد افزایش یافت
فولاد مبارکه اصفهان در روز جاری ورق گرم B و C، سرد، گالوانیزه و قلع اندود خود در را در تالار صنعتی بورس کالای ایران عرضه کرد که بررسی آمارهای معاملات نشان می دهد، این شرکت در بخش ورق گرم شاهد کاهش 3 درصدی رقابت بود. همچنین فولاد مبارکه موفق شد در عرضه امروز پوشش تقاضای مشتریان را از 66 درصد به 80 درصد افزایش دهد.

به گزارش  چیلان ، امروز تالار صنعتی بورس کالای ایران شاهد عرضه ۷۱ هزار و ۶۰ تن ورق گرم B، ۱۴ هزار و ۸۵۰ تن ورق گرم C، ۱۳ هزار تن ورق سرد B، ۴۳۰۰ تن ورق گالوانیزه و ۳۰۵۰ تن ورق قلع اندود بود. تقاضا در بخش ورق گرم B بالغ بر ۸۹ هزار و ۲۱۰ تن، ورق گرم C حدود ۱۸ هزار و ۷۰۰ تن، ورق سرد B حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن، ۷۵۵۰ تن ورق گالوانیزه و ۳۰۵۰ تن ورق قلع اندود بوده است.

این حجم تقاضا سبب رقابت در میان مشتریان شد و در نهایت در بخش ورق گرم B فولاد مبارکه رقابت ۱۰.۰۸ درصدی رخ داد و قیمت هر کیلوگرم ورق از ۴۱۵۸۸ ریال به ۴۵۷۸۰ ریال رسید. این درحالی است که ورق گرم B در هفته گذشته با رقابت ۱۳.۴۵ درصدی از ۳۹۳۶۹ ریال به ۴۴۶۶۵ ریال رسید.

فولاد مبارکه در هفته گذشته درمجموع ۱۱۶ هزار و ۸۲۰ تن ورق گرم عرضه کرد که با توجه به تقاضای ۱۷۵ هزار و ۸۹۰ تنی ۶۶ درصد تقاضا پوشش داده شده بود. در هفته جاری فولاد مبارکه با عرضه ۸۵ هزار و ۹۱۰ تن ورق گرم شاهد تقاضای ۱۰۷ هزار و ۹۱۰ تنی بود که این به معنای پوشش ۸۰ درصدی نیاز بازار توسط این فولادساز است.

در ورق گرم C افزایش رقابت ۲۳.۵۲ درصد بود و قیمت از ۳۰۷۹۴ ریال به ۳۸۰۳۸ ریال در هر کیلوگرم رسید. سطح رقابت هفته گذشته ۲۸.۴۹ درصد بود و قیمت از ۲۹۹۴۱ ریال به ۳۸۴۷۰ ریال رسید.

ورق سرد B، با رشد ۳۹.۳۱ درصدی همراه شد و قیمت پایانی به ۵۴۳۲۹ ریال رسید. ورق گالوانیزه فولاد مبارکه نیز با سطح رقابت ۴۸.۱۳ درصدی به ۷۵ هزار و ۹۰۹ ریال و قلع اندود با رشد ۵۲.۱۴ درصدی به ۱۰۴ هزار و ۲۶۳ ریال رسید.

2

تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲
شناسه مطلب : 22235
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی