معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه:رویکرد فولاد مبارکه در تولید و فروش محصولات کیفی، ضامن حفظ و ارتقای جایگاه این شرکت در IMI-100
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در حاشیه برگزاری همایش شرکت‌های برتر ایران (IMI-100)، با اشاره به دلایل قرارگیری این شرکت در جایگاه برتر شاخص فروش گروه فلزات آهنی و کسب رتبه هشتم شاخص فروش در بین ۵۰۰ شرکت برتر کشور گفت:استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در شرکت فولاد مبارکه و توجه همزمان به موضوع توسعه، عامل اصلی این موفقیت است و رویکرد این شرکت در توسعه کمّی، کیفی و متوازن، تضمینی برای حفظ و ارتقای جایگاه کسب‌شده است، همچنین باید توجه داشت که درآمدهای حاصل از فروش محصولات فولادمبارکه برآیندی از قیمت های جهانی فولاد در بخش صادرات و قیمت کشف شده در بورس کالاست.

به گزارش  چیلان ،معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در حاشیه برگزاری همایش شرکت‌های برتر ایران (IMI-100)، با اشاره به دلایل قرارگیری این شرکت در جایگاه برتر شاخص فروش گروه فلزات آهنی و کسب رتبه هشتم شاخص فروش در بین ۵۰۰ شرکت برتر کشور گفت:استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در شرکت فولاد مبارکه و توجه همزمان به موضوع توسعه، عامل اصلی این موفقیت است و رویکرد این شرکت در توسعه کمّی، کیفی و متوازن، تضمینی برای حفظ و ارتقای جایگاه کسب‌شده است، همچنین باید توجه داشت که درآمدهای حاصل از فروش محصولات فولادمبارکه برآیندی از قیمت های جهانی فولاد در بخش صادرات و قیمت کشف شده در بورس کالاست.

رضا حیدری گفت: شفافیت در فروش محصولات فولاد مبارکه و توجه به تامین نیاز مصرف‌کنندگان داخلی، مانعی برای رشد درآمدزایی این شرکت در سال جاری نبوده و سهام‌داران این شرکت در پایان سال، نتیجه تلاش‌ کارکنان را خواهند چشید.

وی گفت: توجه ویژه فولاد مبارکه به تولید محصولات کیفی و ارزش افزوده این محصولات تضمینی برای حفظ و ارتقای جایگاه شرکت فولاد مبارکه در میان ۱۰۰ شرکت برتر کشور است. افزایش ۴۸۰ هزار تنی تولید محصولات ویژه در سال ۱۴۰۲ منجر به رشد ۳۰ درصدی در تولید محصولات ویژه در فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه تمامی برنامه‌های فروش فولاد مبارکه طی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ محقق شده و امسال سال خوبی برای این شرکت در بازارهای صادراتی بوده است؛ علی‌رغم وجود محدودیت‌های داخلی و خارجی در امر صادرات، صادرات این شرکت طی ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.

حیدری ادامه داد: افزایش عوارض صادراتی یکی از مهم‌ترین محدودیت‌ها برای صادرکنندگان فولاد است که رقابت در بازارهای بین‌المللی را سخت‌تر از قبل کرده است؛ امیدواریم با اصلاح ساز و کار این عوارض، انگیزه فولادسازان کشور برای صادرات افزایش پیدا کند. فرصت حضور در بازارهای بین‌المللی و حفظ مشتریان خارجی با توجه به وجود رقابت شدید در این بازارها امر بسیار مهمی است؛ این در حالی است که انصراف برخی فولادسازان از صادرات محصولات طی ماه‌های گذشته خسارت‌های جبران‌ناپذیری را در پی داشته است.

وی بیان کرد: ادعاهایی مبنی بر بالا بودن موجودی محصولات در انبارهای فولادسازان مطرح شده که در پاسخ به این ادعاها باید گفت که موجودی انبارهای محصولات شرکت فولاد مبارکه در پایین‌ترین میزان خود قرار دارد، به‌گونه‌ای که موجودی تختال و ورق این شرکت تنها در حد خنک‌سازی و آماده‌سازی برای تحویل محصول به مشتریان است.

وی تاکید کرد: کلیه محصولات فولاد مبارکه بر اساس سفارش مشتریان تولید می‌شوند، بنابراین موجودی محدود انبارهای محصولات این شرکت متعلق به مشتریان و در حال آماده‌سازی برای تحویل است. واحد نورد گرم فولاد مبارکه نیز همچون سایر خطوط این شرکت در بهترین شرایط از نظر ضریب بهره‌برداری قرار داشته و علی‌رغم فشار سفارش‌های بازار به این خط استراتژیک، تامین نیازهای بازار و پروژه‌های بزرگ ملّی قابل تقدیر است.

وی گفت: رشد ۸ درصدی میزان تحویل محصولات پشرکت فولاد مبارکه به مشتریان داخلی طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان‌دهنده حرکت این شرکت در مسیر پیشرفت است و امیدواریم روند موفقیت‌های فولاد مبارکه در حوزه فروش و بازاریابی بیش از پیش تداوم پیدا کند.

2

تاریخ انتشار : ۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۳
شناسه مطلب : 58294
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی