ارباب زاده خبر داد:۹۰ درصد برنامه تولید فولاد سفید دشت ظرف ۶ ماه محقق شد/ سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی در زیرساخت های واحد آهن اسفنجی و طرح های توسعه
فولادسازی مجتمع فولادسفیددشت چهارمحال و بختیاری با 70 درصدپیشرفت اجرایی سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش  چیلان ، محمود ارباب زاده، مدیرعامل مجتمع فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری گفت: این مجتمع که نخستین مجتمع فولاد از مجموعه فولادهای هشت گانه کشور است، تاکنون ۹۰۰ هزار تن آهن اسفنجی مطلوب تولید کرده، به طوری که در شش ماهه نخست امسال ۹۰ درصد از برنامه خود را محقق کرده است.

ارباب زاده افزود: زیرساخت های تولید آهن اسفنجی در این مجتمع در کنار طرح های توسعه ای آن، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه برده است.

وی گفت: اغلب تجهیزات طرح های توسعه ای این مجتمع شامل دو طرح ریخته گری بیلت (تولید میلگرد و سیم) و نورد سرد (تولید ورق و تسمه) از اروپا و چین وارد شده است و تا نیمه دوم سال آینده راه اندازی می شود.

مدیرعامل مجتمع فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری افزود: استفاده از روش میدرکس (احیاسازی از طریق گاز طبیعی) در این مجتمع میزان مصرف آب برای تولید آهن را از یک و نیم متر مکعب آب در یک تُن آهن، به یک متر مکعب آب در یک تُن کاهش داده و در آینده هم از پساب شهری بروجن به جای آب آشامیدنی برای تولید آهن و فولاد در این مجتمع استفاده خواهد شد.

ارباب زاده گفت: با پیگیری مسئولان استان تاکنون ۱۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در مجتمع فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری مشمول معافیت گمرکی شده است.

وی افزود: با تکمیل زنجیره تولید در مجتمع فولاد سفیددشت تا افق ۱۴۰۰ علاوه بر ایجاد هفت هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم، خوراک کارخانه های همجوار به طور کامل تأمین خواهد شد.

مجتمع فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی)، فاز فولاد سازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) و فاز تولید (شمش فولادی) در ۴۲۲ هکتار و با زیربنای ۲۵۰ هکتار، در منطقه صنعتی سفیددشت در حال ساخت است. شهرک صنعتی سفیددشت از توابع شهرستان بروجن در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

2

تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۰
منبع : شاتا
شناسه مطلب : 22319
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی