مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در جمع اعضای مجمع پیشکسوتان ذوب آهن:برنامه ریزی خوبی برای ترسیم دورنمای ذوب آهن در دست اقدام است
توسعه تولید در داخل ذوب آهن به دلیل بحران آب امکان پذیر نیست لذا در حاشیه خلیج فارس و کلاً منطقه جنوبی کشور طرح های مطالعاتی خوبی انجام گرفته و نتایج آن نیز برای هلدینگ ارسال شده است.

ذوب آهن اصفهان این شناسنامه صنعت فولاد کشور، شنبه هفدهم آذرماه میزبان نسلی از نام آوران خود بود. پیشکسوتانی که پیوند اندیشه و عمل آنها در سخت ترین شرایط، کارخانه ای را بنیان نهاد که معیشت بیش از یک میلیون نفر را با افتخار تامین می کند. این عزیزان همچون برند نام آور محصولات شرکت، در زمینه منابع انسانی در سایر صنایع کشور می درخشند.

نشست صمیمی مهندس منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با جمعی از اعضای مجمع پیشکسوتان ذوب آهن در حضور معاونین شرکت و تنی چند از مسئولین در دفتر مدیرعامل برگزار شد.

مهندس منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت در ابتدای این نشست صمیمی طی سخنانی گفت: بسیار خوشحالم که امروز در حضور شما عزیزان هستم و از نزدیک در خصوص شرایط کارخانه ذوب آهن اصفهان به گفتگو و تبادل نظر می پردازیم و امیدوارم این نشست ها با طرح موضوع مشخص در قالب اتاق فکر به صورت مستمر برگزار شود.

مدیرعامل شرکت بیان کرد: ذوب آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد کشور، نیروی انسانی از اقوام مختلف ایران زمین را درون کارخانه جذب نموده است و به نوعی یک کشور صنعتی به شمار می رود و از این نظر با سایر صنایع کشور متفاوت است.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان اخیراً افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی های تجهیزات را اجرایی نمود و سرمایه شرکت از ۳۳۰۰ میلیارد تومان به ۶۱۵۰ میلیارد تومان ارتقاء یافت و بنابراین از ماده ۱۴۱ خارج شد و می تواند با موسسات و بانک ها ارتباط برقرار نماید. بر این اساس در ادامه، برنامه ریزی خوبی برای ترسیم دورنمای شرکت در دست اقدام است.

مدیر عامل شرکت تصریح کرد: زیان انباشته شرکت امروز کمتر از ۱۸۰۰ میلیارد تومان است و برای کاهش بیشتر آن نیز برنامه ریزی شده است تا بتوانیم به مرحله سود دهی و تقسیم آن بین سهامداران برسیم.

این مقام مسول خاطر نشان کرد: نیاز است از امکانات و تجهیزاتی که در شرکت وجود دارد و برای آن هزینه شده است به نحوه مطلوب تر بهره برداری شود تا سود آوری بیشتر را شاهد باشیم.

وی افزود: ارزش سهام شرکت به زیر ۸۰ تومان رسیده بود اما با افزایش سرمایه صورت گرفته، ارزش آن به ۱۸۱ تومان رسیده است.

مدیرعامل شرکت اظهار کرد : در داخل فنس شرکت، مشکلی برای تولید وجود ندارد مانع اصلی کارخانه در حال حاضر تامین پایدار مواد اولیه است که متاسفانه در حال حاضر سنگ آهن به کنسانتره تبدیل می شود. با تامین پایدار مواد اولیه دستیابی به تولید چهار میلیون تن چدن امکان پذیر است.

مهندس یزدی زاده با اشاره به اینکه اقدامات اصلاحی خوبی مانند افزودن LF و تغییراتی بر روی کنورتور و نسوزها در دست اقدام است تا تولید شرکت متناسب شود اضافه کرد: همکاران در حوزه بهره برداری و همچنین سایر بخش ها فعالیت های خوبی جهت ارتقاء راندمان تولید در پیش گرفته اند که نشان دهنده هم افزایی و همفکری خوب کارکنان است و لذا نوید بخش افقی روشن برای شرکت به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت گفت: با توجه به بحران آب که در سراسر کشور وجود دارد، ذوب آهن اصفهان پروژه های بسیاری در این خصوص اجرایی نموده و در دست اقدام دارد از جمله پساب زرین شهر که در سال های گذشته به میزان ۶۰ لیتر بر ثانیه خریداری شد و همچنین در خصوص خرید پساب فولادشهر نیز قرارداد آن منعقد شده است. پروژه پساب غیر سمی شرکت نیز که طی سال های گذشته متوقف شده بود به صورت BOT در دست اقدام قرار گرفته است.

این مقام مسئول افزود: توسعه تولید در داخل ذوب آهن به دلیل بحران آب امکان پذیر نیست لذا در حاشیه خلیج فارس و کلاً منطقه جنوبی کشور طرح های مطالعاتی خوبی انجام گرفته و نتایج آن نیز برای هلدینگ ارسال شده است.

مهندس یزدی زاده تصریح کرد: چهار میلیون تن تولید هدف گذاری شرکت است و با اضافه کردن ماشین ریخته گری می توان بخشی از تولید را به چدن اختصاص داد.

وی اظهار کرد: انجام پروژه PCI پیشرفت بسیار خوبی در شرکت داشته است و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد. این پروژه موثر در کاهش هزینه ها و ارتقاء تولید بسیار تاثیر گذار است.

مدیرعامل شرکت گفت : با واگذار شدن کارخانه امور مربوط به بازنشستگان از کارخانه جدا شد اما در مجمع شرکت تصمیم گیری شد که ذوب آهن این هزینه ها را تقبل نماید و هزینه آن به حساب صندوق گذاشته شود.

شایان ذکر است در این نشست صمیمی اعضاء انجمن پیشکسوتان ذوب آهن اصفهان نیز در خصوص مباحثی از جمله تولید، توسعه،بازنشستگان و… به تبادل نظر پرداختند.

گفتنی است در پایان این نشست، مستند تصویری مربوط به پنجاهمین سالگرد تاسیس ذوب آهن اصفهان نیز پخش شد و شور و شوق خاصی را به چهره تک تک حاضرین هدیه نمود.

2

تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۶
شناسه مطلب : 22888
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی