چیلان از آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد گزارش می دهد:مجموع صادرات فولاد ایران به ۵.۸ میلیون تن رسید/ کاهش یک میلیون تنی واردات فولاد
انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار صادرات و واردات فولاد و محصولات فولادی را منتشر کرد که براساس این گزارش فولادسازان در 9 ماهه اول سال درمجوع 5 میلیون و 823 هزار تن فولاد صادر کردند که 2 میلیون و 148 هزار تن آن محصول فولادی و 3 میلیون و 675 هزار تن فولاد میانی بوده است.

به گزارش  چیلان ، آمارهای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در ۹ ماهه اول سال حاکی از آن است که صادرات فولاد میانی که حجمی بالغ بر ۳ میلیون و ۶۷۵ هزار تن داشت با افت ۲۰ درصدی همراه بوده است چراکه در مدت مشابه سال قبل ۴ میلیون و ۶۱۴ هزار تن فولاد میانی از کشور صادر شده بود.

صادرات بلوم و بیلت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار تن بوده که ۱۱ درصد کمتر از ۹ ماهه اول سال قبل است.

همچنین صادرات اسلب با افت ۳۲ درصدی به یک میلیون و ۳۷۷ هزار تن رسیده است درحالی که در همین مدت در سال گذشته ۲ میلیون و ۳۲ هزار تن بوده است.

شاید بتوان علاوه بر تحریم، سیاست های غلط و تصمیمات اشتباه وزارت صنعت، معدن و تجارت را عامل این کاهش حجم صادرات دانست درحالی که فولاد به عنوان صنعتی ارزآور شناخته شده که می تواند ارز قابل توجهی را نصیب کشور نماید.

گفتنی است، تا پایان دی ماه همچنین شاهد صادرات ۲ میلیون و ۱۴۸ هزار تن محصولات فولادی بودیم که البته رشد ۱۰۰ درصدی را به ثبت رساند.

بیشترین صادرات مربوط به میلگرد شاخه به میزان ۵۹۳ هزار تن بود که رشد ۱۹۱ درصدی نیز داشت. صادرات میلگرد کلاف نیز ۵۳۹ هزار تن گزارش شد که رشد ۱۷۹ درصدی داشت.

صادرات ورق گرم زیر ۳ میلیمتر ۳۴۳ هزار تن گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که صادرات ۴۴ هزار تن بود رشد ۶۸۰ درصدی داشت.

همچنین در این مدت ۱۹۶ هزار تن ترآهن از کشور صادر شده بود که ۵۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت.

صادرات ورق پوششدار نیز با رشد ۱۷۸ درصدی به ۱۲۵ هزار تن رسیده و صادرات ورق سرد هم با ۲۳۸ درصد رشد ۲۷ هزار تن شده است.

صادرات ورق گرم بالای ۳ میلیمتر اما با افت ۵۳ درصدی همراه شده و به ۱۸۵ هزار تن رسیده است.

گفتنی است، صادرات آهن اسفنجی در این مدت با ۱۶ درصد افت از ۵۱۷ هزار تن به ۴۳۲ هزار تن در ۹ ماهه اول سال جاری رسیده است.

درخصوص واردات نیز آمارهای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گویای این موضوع است که واردات آهن اسفنجی همچنان صفر است اما واردات فولاد میانی و محصولات فولادی به ترتیب افت ۲۹ درصد و ۵۶ درصدی داشته اند.

در این مدت ۲۷ هزار تن فولاد میانی شامل هزار تن اسلب و ۲۶ هزار تن بیلت و بلوم به کشور وارد شده که واردات اسلب افت ۹۴ درصدی داشت اما بیلت و بلوم شاهد رشد ۲۴ درصدی بود.

در بخش محصولات فولادی، واردات محصولات فولادی ۷۳۰ هزار تن گزارش شده که ۵۶ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل یعنی یک میلیون و ۶۵۹ هزار تن است.

در این بین شاهد افت ۵۳ درصدی صادرات ورق گرم بالای ۳ میلیمتر بودیم و درمجموع واردات ورق گرم ۵۰۰ هزار تن کاهش یافت.

2 1 40

2

تاریخ انتشار : ۳۰ دی ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۳
شناسه مطلب : 23612
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی