مدیر عامل گل گهر تاکید کرد:اجرای فاضلاب شهری یک ضرورت و آینده نگری برای سیرجان/ حمایت قاطع گل گهر از طرح فاضلاب شهری سیرجان
اجرای طرح فاضلاب سیرجان طبق آخرین براورد حدود ٦٠٠ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت گل گهر بر اجرای مطلوب این طرح تا بهره برداری نهایی تاکید دارد.

مهندس ناصر تقی زاده؛ مدیر عامل گل گهر ضمن تاکید بر اجرای طرح فاضلاب شهری سیرجان؛ این طرح را یک ضرورت و آینده نگری برای سیرجان قلمداد کرد.

وی گفت واقعیت این است، شهر سیرجان در آینده ای نه چندان دور یکی از مهمترین مراکز صنعتی کشور تبدیل می شود و طبق همین اصل؛ برنامه ریزی جدی انجام گرفت که سیرجان به قطب اول صنعتی کشور تبدیل شود.

مدیر عامل گل گهر با ذکر این نکته که نگرانی های مردمی را در مورد کم آبی منطقه واقف است؛ از شهروندان فهیم سیرجان خواست؛ کمال همکاری و صبوری در حین اجرای طرح فاضلاب داشته باشند.

تقی زاده ادامه داد: با درک این نکته که سیرجان به لحاظ جغرافیایی در منطقه ای واقع شده است که با کم آبی مواجه است اما در عین حال برای وی که مسئولیت صنعتی را دارد مهم آن است که برنامه ریزی انجام گرفته نه تنها بحران آب را وارد تنش نکند؛ بلکه با اجرای طرح فاضلاب و انتقال آب از خلیج فارس درجهت تامین آب بخشی از نیاز شهرستان بر بیابیم و در همین راستا طرح انتقال آب خلیج فارس را با جدیت تمام و طبق برنامه با سرمایه گذاری در حال انجام هستیم و همچنین پروژه فاضلاب شهری را در سیرجان آغاز کردیم.

مهندس تقی زاده اضافه کرد: سیرجان به عنوان اولین شهر استان می باشد که در آن طرح پر هزینه فاضلاب انجام می گیرد.

مدیر عامل گل گهر در پاسخ به منتقدان این نکته را متذکر شد که حتی به فرض در راستای اجرای طرح فاضلاب شهری دو حلقه چاه آب کشاورزی دچار مشکل بشوند که طبق واقعیت و نظر کارشناسی با ظرفیت حداکثری ۳۰ لیتر بر ثانیه به ازای هر حلقه چاه آب ۶۰ لیتر اب به مشکل برمی خورد که نهایتا ۱۵۰ هکتار اراضی و حداکثر برای ۵٠ نفر اشتغال زایی می تواند ایجادکند دچار خدشه می شود در صورتی که بطور مثال با ٣۵٠ لیتر آب در طرح فاضلاب شهر برای تاسیس ۳ واحد تولیدی ذوب کافی است که با ظرفیت تولید ۳ میلیون تن؛ ۱.۵ میلیارد دلار درآمد سالیانه و همچنین اشتغال زایی حداقل ۵ هزار نفری را به همراه دارد.

مهندس تقی زاده در پایان گفت: اجرای طرح فاضلاب سیرجان طبق آخرین براورد حدود ۶٠٠ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت که اینجانب به عنوان مدیر عامل گل گهر تاکید بر اجرای مطلوب این طرح تا بهره برداری نهایی دارم.

2

تاریخ انتشار : ۳ بهمن ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۹
شناسه مطلب : 23686
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی