اعتراض انجمن فولاد به افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت گاز فولادسازان و عطف به ماسبق کردن آن
رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران طی نامه ای به معاون اول رئیس جمهور اعتراض انجمن فولاد به افزایش 100 درصدی قیمت گاز فولادسازان و عطف به ماسبق کردن آن را اعلام داشت.

به گزارش  چیلان ، دکتر بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد در این نامه خطاب به دکتر جهانگیری نوشت:

با سلام و احترام همانگونه که مستحضر هستید، هیئت محترم وزیران طی تصویب نامه شماره ۱۱۸۸۷۶ مورخ ۱۱ آذر ۹۷،  قیمت گاز مصرفی صنایع فولاد را تقریبا ۲ برابر کرده و به ۶۲۰۰ ریال به ازای هر متر مکعب افزایش داده و تاریخ اجرای آن از اول مهر ماه ۹۷ است. این در حالی است که هم اکنون زنجیره فولاد کشور با چالش های متعددی دست و پنجه نرم می کند که باعث افزایش شدید هزینه های تولید در این صنعت گردیده است و از آن جمله می توان به کاهش ۲۲ درصدی صادرات در سال جاری نسبت به هدف گذاری سالیانه، افزایش شدید قیمت الکترود گرافیتی و سایر مواد مصرفی، افزایش ۲ تا ۳ برابری قیمت قطعات یدکی و تجهیزات و کاهش شدید تقاضا اشاره کرد.

جنابعالی به خوبی واقفید که اساس فرآیند تولید فولاد در ایران بر خلاف سایر کشورهای تولیدکننده جهان با توجه به فراوانی گاز طبیعی، به عنوان مزیت نسبی در تولید فولاد، بر پایه فرآیند احیاء مستقیم و کوره قوس الکتریک بنا شده است.

اکنون فولادسازان داخلی علاوه بر اعتراض به افزایش قیمت گاز طبیعی صرفا برای فولاد سازان، از عطف به ماسبق کردن تاریخ اجرای مصوبه نیز معترضند.

با توجه به توضیحات فوق خواهشمند است دستور فرمایید ضمن تجدید نظر در مصوبه فوق الذکر و اصلاح تاریخ اجرا به بعد از تاریخ تصویب، با توجه به شرایط شکننده فعلی فولاد سازان نسبت به تقسیط افزایش قیمت سال جاری در صورتحساب های سال آتی نیز اقدام نمایند.

2 1 75

2

تاریخ انتشار : ۶ اسفند ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۲
شناسه مطلب : 23997
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی