رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خبر داد:بازارهای جدید در انتظار فولادسازان ایرانی
به گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تحریم فولاد روسیه علیه اروپایی‌ها می‌تواند فرصت خوبی برای فولادسازان ایرانی به منظور جذب بازارهای جدید ایجاد کند.

به گزارش  چیلان ، بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به تاثیر تحریم شدید اتحادیه اروپا علیه واردات محصولات فولادی از کشور روسیه، گفت: با وجود اینکه تولیدکنندگان فولاد ایران در حال حاضر مشتریان خود را در کشورهای آسیایی و حاشیه خلیج فارس دارند اما  این اتفاق فرصت خوبی است تا ایران بتواند جایگاه خود را از روسیه در بازار جهانی فولاد تا حدود قابل‌توجهی پس بگیرد.

وی افزود: موانع داخلی از جمله قیمت‌گذاری‌های دستوری، صدور مجوزهای صادراتی و … طی سال‌های اخیر مشکلاتی را برای صنایع تولیدی از جمله فولاد به همراه داشته، اکنون با توجه به فرصت‌های پیش رو مسئولان بایدفولاد بازارزمینه را برای ارتقای توان تولیدی کشور افزایش دهند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان فولاد در صورت رفع موانع داخلی قابلیت و توان افزایش ظرفیت تولید در راستای صادرات محصولات به بازارهای آسیایی و اروپایی را دارند، به همین دلیل در صورت توجه مسئولان به این بخش شاهد ارتقای جایگاه محصولات فولادی ایرانی در سطح جهان خواهیم بود.

منبع: سنا

 

2

تاریخ انتشار : ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۲
شناسه مطلب : 51534
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی