با سهامدار شدن ذوب آهن در یکی از مدرن ترین کارخانه های زغال سنگ کشور:ذوب آهن شاهد کاهش هزینه تولید خواهد بود/ صدر تامین در انتظار پذیرش در بورس
با خرید سهام یکی از شرکت های زغال سنگی در منطقه پروده طبس دسترسی این شرکت به مواد اولیه آسانتر شد و زنجیره ماده اولیه تا تولید برای ذوب آهن تکمیل تر شد.

به گزارش  چیلان ، شرکت های فولادی که منطبق با شیوه کوره بلند اقدام به تولید می کنند برای تولید خود نیاز به تامین زغال سنگ دارند. همواره یکی از دغدغه های ذوب آهن اصفهان در ایران نیز تامین زغال سنگ برای تولید است، اما خبرها حکایت از اقدام راهبردی شرکت سرمایه گذاری صدر تامین برای اصلاح زنجیره تامین در ذوب آهن دارد چرا که ذوب آهن سالیانه در حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن زغال سنگ مصرف می کند که به منظور اقدامات کیفی باید ۳۰ درصد از این میزان را از محل واردات و مابقی که در حدود یک میلیون و ۱۵۵ هزار تن است را از بازار داخل تامین کند، از این میزان ۱۸۰ هزار تن توسط شرکت البرز شرقی از شرکت های تابعه ذوب آهن تامین شده و مابقی نیز از طریق پروده طبس تامین می شود.

احمد زمانی مدیر عامل این هلدینگ صنعتی و معدنی صدرتامین خبر از خرید ۶۸.۲ درصد از سهام شرکت فراوری زغال پروده طبس (یکی از شرکت های اصل ۴۴ که در اختیار صندوق کارکنان فولاد بوده است) داد و گفت: در حال حاضر ۵۶.۵ درصد از سهام ذوب آهن اصفهان متعلق به تامین اجتماعی است که به صورت وکالتی توسط هلدینگ صدر تامین اداره می شود.

وی گفت: ذوب آهن اصفهان اولین تولیدکننده فولاد کشور و یکی از بزرگترین واحدهای تولید کشور است که پس از خصوصی سازی بخش هایی از زنجیره تامین این مجموعه به صورت جداگانه واگذار و به نوعی خصوصی شد اما استراتژی ما برای این مجموعه تکمیل زنجیره تامین و تولید ذوب آهن است و در این راستا اقدام به خرید سهام یکی از بهترین و مدرن ترین کارخانه های زغال سنگ کشور که هم ذخائر معدنی بسیار خوبی دارد و هم جزو شرکت های با پتانسیل بالا است، نمودیم و ۶۸.۲ درصد از سهام این مجموعه را خریداری کردیم. این شرکت توان تولید سالیانه ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن زغال خام و ۷۵۰ هزار تن زغال کک را داراست.

وی در ادامه افزود: در شرایط حال حاضر خوشبختانه ذوب آهن اصفهان شرایط سخت را پشت سر گذاشته و از زیان خارج شده است و هدف گذاری این مجموعه تولید ۴ میلیون تن چدن مذاب است. در حال حاضر صدر تامین به عنوان سهام دار عمده اقدامات لازم در این زمینه تزریق نقدینگی، ایجاد زیرساخت ها و سرمایه گذاری های لازم به جهت تکمیل زنجیره های تامین را عملیاتی کرده است و انتظار داریم با وجود زیرساخت های ایجاد شده در ذوب آهن هدف گذاری ۴ میلیون تن تولید را در آینده ای نزدیک محقق کند، این میزان تولید نیاز به ۶ میلیون تن ماده اولیه (سنگ آهن دانه بندی شده) و تامین زغال سنگ دارد که زیرساخت های آن یکی پس از دیگری در حال آماده شدن است. زغال سنگ پروده طبس هم در حدود نیمی از مصرف داخلی ذوب را تامین می کند و این تغییرات طبعا آثار مثبتی بر کاهش هزینه های این مجموعه خواهد داشت.

زمانی گفت: خوشبختانه عمده شرکت هایی که در اختیار صدر تامین است حاشیه سود قابل قبولی از ۲۰ تا ۳۰ درصد را دارند و در تلاشیم تا سوددهی ذوب آهن را نیز افزایش دهیم که با توجه به سودده شدن ذوب آهن و پوشش هزینه های ثابت و ایجاد زیر ساخت های لازم افزایش تولید می تواند آثار مثبتی در سوددهی این مجموعه داشته باشد.

مدیر عامل صدر تامین درباره بورسی شدن شرکت متبوعش گفت: همه سازوکارها برای ورود ما به بورس آماده شده است و مدارک و مستندات لازم به بورس ارائه شده و انتظار داریم به زودی پذیرش و درج نماد صدر تامین نهایی شود.

وی گفت: ما به عنوان هلدینگ صنعتی و معدنی شستا هستیم و حداقل در شش سال گذشته همواره سودده بوده ایم ، ۹۰ درصد دارایی های ما بورسی و شفاف است و پهنه های معدنی ارزشمندی را در اختیار داریم و انتظار داریم صدر تامین با ارزش بازاری بالغ بر حدود ۹۰۰۰ میلیارد تومان به زودی وارد بازار سرمایه شود.

2

تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۰
شناسه مطلب : 24374
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی